|
|
|
|---|---|
mipa |
Nu lämnar jag BMW ett tag och går till en annan tysk. Det blir ett byte från E39 540 Touring till en Audi A6 Avant 2,7T -02. Känns mer gedigen och tillräckligt att köra med samt gott om utrymme. Dessutom gynnsamt för driftsekonomin - tror jag. Gillar att ha lite rymd. Ngn som gjort samma resa och hur var det? Andra erfarenheter av Audi? MIP |
stefannorr |
Hoppas dom fått till länkarmarna,vet kompisar som blivit ruinerade på de..typ 18 000 kr utan goodwill,i och för sig lite äldre bilar..men dom gör allt dom kan för o sälja sina audibilar i dag o blir inte av med dom. |
| vad jag vet så finns inte länkarmsproblemet på a6-an utan bara på a4-or och passater och dessa kostar inte 18000 att byta så mycket vet jag och om någon sta´ckare har fått betala så mycket så har han blivit blåst. det problem som uppstår med en sån här fråga på ett märkesforum är att du inte får något vettigt svar utan får bara höra andra personers egna åsikter prova ställa samma fråga på nordic audis forum så får du se vilken skillnad det blir på svaren | |
stefannorr |
Testa sök på länklarmar på nordic audi forum så har du o läsa...här ett litet klipp från en som köpt en.. I April 2003 plockade jag ut en ny Audi A6 Avant. Nu....drygt ett år och 3500 mil senare har följande hänt: - Motorn drar olja....och ryker blått som värsta "fårrden". Pinsamt i bilköerna. - Bi-Xenonljuset "hänger" sig i helljus-läge vilket leder till att man bländar mötande. - Spolningen till bakrutetorkaren har gett upp. - Klima'n funkar inte längre. Endast varmluft. - Radion har lagt av 2 gånger. Nu har antennen slutat funka. - "Fjärrkontrollerna" till centrallåset funkar inte längre. - Motorn går allmänt dåligt. Det gäller att ge ordentligt med gas för att kunna starta den. Man tycker ju att det ska vara en ny bil fortfarande......men den känns väldigt "beggad" just nu |
|
det här med länkarmarna har min far fått erfara..han har nu en a6 avant 2.7 biturbo avant 00:a som inte har haft det problemet än så länge, har gått snart 9000 mil...dom felen som har uppstått har varit att den emellanåt rök som satan (vitt och blått) men inget fel fanns? ingen olja/vatten försvann och toppen provtrycktes och komptest togs, utan att hitta felet, kanske tillfällig minnesförlust i ngn av turbosarna? :) samt att cd-spelaren (stora ljudsystemet) vägrade mata ut skivan, blev byte av hela enheten. Tempmätaren ville inte heller funka riktigt, givarbyte fixade det. Den har dratt rätt mycket olja..kan inte säga hur mycket men det har blivit påfyllning titt som tätt! dock hade hans förra a6 avant (2,4 -98) problem med länkarmarna vid 10000 mil...lämnade in den och blev lovad att det skulle gå på goodwill...sen kom dom efteråt och krävde farsan på 14000 kr då det inte alls gick på goodwill?? till sist gick dom med på att betala hälften...mycket dålig stil om jag får säga det! även denna bilen drog av någon anledning också hyfsat med olja, dock ingen rök. så det verkar inte som om ingolstadt och company har fått ordning på det riktigt :) MVH Johan K |
|
jörgen_81 |
Ja länkarmarna pajade på min fasas A6 98 efter 12000mil tur som han har så jobbar han på vag J_81 |
|
Under 97-98 hade VAG ett gummimaterial i länkarmarnas tätning som hårdnade till bakelitliknande konsistens efter en tid, fettet trängde ut och resten kan alla räkna ut. Efter 99 skall detta problem inte finnas längre och ev. länkarmsbyte får nog tillskrivas "normalt" slitage eller buskörning (välj själv). Kan nog f.ö drabba många andra tillverkare. FP |
|
| jobbar på en vag firma.. efter -00 har de flesta problem försvunnit på Audi i framvagnen.. dock inte på vw även fast de använder samma saker | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.