AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
652

Hur dödar jag lampan "byt bromsbelägg"?

Balla Berggren
Tja! 328 E36 -95......Har bytt belägg fram eftersom lampan börjat lysa. Ska jag behöva åka in på BMW för att få lampan att slockna? På E39 behöver man bara slå på tändningen i tändläge 1 i 30 sekunder för att den ska slockna läste jag här någonstans. Det sitter en givare på vänster fram och en givare på höger bak. Har kollat den bak och det är massor kvar innan beläggen är slut där. Någon sa också att det var samma lampa som tändes om man hade för låg nivå på bromsvätskan så jag har kollat det också. Idéer nån?

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Om du nollar felminnet dvs kopplar bort batteriet ett tag så slocknar lampan.Se bara till att ha ev coder till stereon el dyl innan.

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
Välkommen på forumet.
Du bytte väl slitagevarnaren när du bytte belägg? Om inte kan du klippa av kablarna till den och tvinna i hop dem...

/Udo Dirkelsniff
Balla Berggren
Tackar för tipsen!! Jo jag bytte givaren samtidigt så den är ok. Jag provar att koppla av batteriet då får vi se vad som händer. Annars klipper jag kabeln.....

Var den befintliga givaren nersliten? Var den inte det så sitter inte felet där.

/Udo Dirkelsniff
Balla Berggren
Ja den gamla hade gått in i skivan så den var avskavd"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.