|
|
|
|---|---|
|
Om jag sätter dit t.ex. en kompressor på bilen och sedan hänger av remmen lagom till besiktningen så har jag ju i bästa fall behållit dom hästar jag hade innan, antagligen är dom färre p.g.a. långt från optimal tändning osv. Hur kan SBP neka bilen då? Som jag förstått det ska SBP kolla att bilen är trafiksäker, att utsläppen är OK och att bilen är i det skick (inkl. motoreffekt) som är bestämt. Om det sitter en kompressor i motorutrymmet utan rem så är det väl min sak - den tillför lika lite effekt som flames på huven. Är det verkligen lagligt för SBP att inte låta en bil gå igenom för att den har "trim-utrustning" monterad, även fast den är urkopplad? Nån som känner SBP's outgrundliga vägar kan kanske sprida ljus över detta. | |
|
Detta hör väl egentligen inte hit men ENEM byggde en kompressormatad Opel Astra16v och besiktigade helt enkelt genom att "hänga av" remmen, det kan ju iofs bero på kontakter! tips; Bjud hem dina lokala besiktningsmän på en dunk sprit så blir de nog positivt inställda :-) MVH Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,528-84, |
|
|
Ja, motorn är ändrad... Därmed ska bilen genomgå registreringbesiktning. Jeppe |
|
bmwante |
Hmm. Skulle gärna vilja att det var så enkelt att besikta bilen jag med... Problemet är att det ska vara "varaktigt" som de kallar det. Men när du har hakat av remmen så kan du ju ta av kompressorn. Åker du dit så har du en månad på dig att återställa bilen i orginalskick, å BMW ska kolla att alla nummer stämmer för att skriva ett intyg till sbp. Låt dig inte hindras av löjliga bestämmelser, ta av kompressorn för att sedan skruva dit den när du har bes. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.