AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
646

trevlig tillställning i Falsterbo

V12 LeMans
Var på sprintracet igår och såg "Emma"´s skönsjungande race-BMW 320 från 70-talet( F2-motor) med J Söderström bakom ratten , "Tobias" i "sin" race-CSL , superbilen från Ä-holm(K-egg ) med S Dickens bakom spakarna , Lambo i form av Gallardo och Miura(yes) , Ferraris , "the nimble" Lotus Elise 111R , Lola T70- och Ford GT40-replica mm mm , himla trevligt . Lite för knixig bana kanske för de stora "elefanterna" .

Och idag , utställning med många skönheter inkl. "Big Mac" i gatversion , nya 1-serien som enligt min mening inte är lika häftig som Mini Cooper S(i vilken jag testade förarstolen , ;-) )

På väg hem igår , tog jag en avstickare till Ferrari-Maserati-Svezia i Arlöv , och lyckades tajma när de skulle lasta nya 612 Scaglietti för transport till Falsterbo för sverigepremiären idag , vilken bil ...... i metallicblå .

Med andra ord mkt drömbilar .
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Tyckte att Koenigsegg CCR'en var värd inträdet bara den!
Vilket motorljud, och vilken lack sedan! Blå/Silver skiftande.
Måste ses och höras i verkligheten helt klart!
V12 LeMans
Ja , den är häftig , kom väl inte riktigt till sin rätt på den lilla banan .

På utställningen idag fanns även tysk specialare med BMW-teknik

Länk
Håller med om att det va en trevlig tillställning. Fick provsatt 120i'n och den kändes väl rätt hyfsad men jag får nog ge car magazine rätt, "det här är världens första två-sitsiga fyradörrarsbil" ;-)

Annars hade jag tur igår eftersom McLaren F1 kom rullandes precis när vi skulle gå in, trevligt att få se den i fart också, har aldrig hänt förr... Att få chansen att provsitta nya Porsche 911S var ju också helt okej. En av många höjdpunkter på detta riktigt trevliga arrangemang. Rekommenderas för de som har möjlighet att åka dit idag på arrangemangets tredje och sista dag.
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Rekondonade en Ferrari 330GT -67 som ställdes ut.

Otroligt vacker bil!

Mvh,
Christian
V12 LeMans
ChristianF : Ja , den var fräsch , och den var ju senare serie II med enkla strålkastare , (älskar Ferrari- och Lamborghini-bilar från 60- och 70-talet ) .

Men sången från V12an på fullgas är det bästa med de bilarna , ;-)

Den orange-färgade (arancio) Lamborghini Miura S var också väldigt läcker , + att man fick höra sången , när den kördes i sprintracet på fredagen .
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Är det någon bilutställing i Skanör/Falsterbo i sommar? Förra sommaren var det väl utställning?
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Den röda var inte SÅ fräsh. rätt sliten innuti. Men nyrenoverad motor och lite annat smått och gått. Den lät coolt! Riktigt åk!

Mvh,
Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.