|
|
|
|---|---|
|
530hk @ 600hk an sa lange med svarvade kolvar tills ROSS Pistons kommer, men man har lite kul i alla fall. bilder: Länk dyno sheet: Länk Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" | |
|
låter juh som det går att dra lös den om man känner för det.. ;) /mvh jocke |
|
|
såg bra ut den där=) får man fråga hur mycket du svarvat av kolvarna? mvh johan bilen: Länk |
|
|
så man kan plocka 600kusar med gt37? --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
er vel 530hk og 600NM han mener sikkert? ---- Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
|
oopsss... klart jag menar 530hk och 600Nm som man kan se pa bilden ocksa Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
| Men man kan säkerligen ta ut över 600hk med ett GT 37... | |
|
jag vet faktiskt inte, vi skall val se, jag ar redo att byta turbon till nagot storre Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
vad var det som tog stopp i bänken då? botta ni inte turbon alltså? --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
turbon borjar ladda vid 2700rpm (ca 0.5bar), vid 3500rpm har fullt oppet wastegate :D vad som tog stopp?? - vi ville inte overdriva med svarvade kolvar, du vet :D Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
Ni har en konstig effekt kurva efter 6400 varv. S50 borde inte dala så mycket efter 6400, såvida ni inte ställt ner laddtrycket efter 6400 givetvis. Så antingen beror det på att turbon bottnar, eller att ni minskar laddtrycket med autronic-styrningen, eller massa mottryck.(Kaminställningar kan det oxo vara) Orginala kammar och liknande så borde S50 gå som bäst vid 7500 varv, sen dala sakta. Men bra effekt med svarvade kolvar iaf, hur mycket tog ni av de små stackarna :) |
|
|
Kysr: Har du nånbild på hur erat grenrör ser ut?? intressnat placering av turbon... Mvh Hebbe |
|
|
de originala kolvar har redan en grop... nu ar den 3mm djupare ;) Vi minskade laddtrycket efter 6400rpm faktiskt :( just pga av de "sma" stackarna :D grenror ser inte proffsigt ut, det ar inget pulssplitgrenror, men vi ville ha turbon framme, sa att man kan se den :) iaf ar det mycket battre grenror an ActiveAutowerke's fran USA ;) hehe Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
OK... Verkar ju onekligen fungera iallafall..=) Schysst bygge förresten, glömde ju säga det från början... Vad kör du med för topppackning? Är det alltså följande som är gjort... Svarvade kolvar. Eget grenrör. autronic. Vad kör du med för spridare å v ilken typ av koppling har du?? Mvh hebbe |
|
|
eget insug MSD spridare 900cc 530D tryckplatta med sinterlammel (6 puckar) 3" avgas Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
koppling: Länk Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
Fick ni svarva mycket på svänghjulet för att få allt att lira, eller var det bolt on med tryckplattan? Insuget ser inte bra ut tycker jag iaf...Kommer nog bränna en kolv eller 2 på de sista cylindrarna tror jag.... |
|
|
ursakta, glomde skriva att hela "paketet" tryckplattan med svanghjulet ar fran 530D insuget: jag har ocksa tankt pa det, men vi far se ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.