AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
937

Ny 325 ägare.

Pa
124
Pakko
530D -06

Hej!
Nu har jag köpt mig en -92 325. Är väldigt nöjd med den än så länge, har ägt den i 16h ;)
Finns några små skavanker på den, ena elhissen funkar ej, motorn går så jag misstänker något drev.
Höger fram däck är snedslitet och så börjar ett dovt ljud höras vid 90km/h och sen vid 100 så börjar de försvinna igen, vad kan de vara? Hjullager eller hjulinställning?
Vid omkörningar ca 4500rpm så kommer det en rökpuff, ska de vara så? Kanske blir lite fel luft/bränsleblandning just vid det varvtalet?.
Klippsen i dörrsidan, är det bara att trycka dit dörrsidan eller ska man lyfta och häkta dit den? Sargen runt växelspaken sitter lite löst där bak, ska den tryckas dit med våld eller?
Många frågor som ja söker svar på =)
Bilen går utav bara he****e!
Mvh/ Pakko

Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
Får säga grattis till bilen, tyvärr e jag lite dålig på att
svar på dina frågor.. Men det var ju en del fel.. vad gav du för den?
/M
Om puffen är ofarlig eller inte beror rätt mkt på hur den ser ut.. ;)

är den blå/vit = inge vidare.

svart/sotig = oförbränd bensin = inget spec att oroa sig för..

ang dörrsidan är den busenkel att haka lös, sitter 2 skruvar under handtaget dolt under plastlock, sen är den bara att haka av, men akta kablage till högtalare osv...

/mvh jocke

hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Precis, är det blå (eller vit) rök så kan det vara otät topplockspackning eller sprucket motorblock. Det är tyvärr mycket dyrt att fixa på verkstaden.

Dörrsidan klämmer du bara dit (clipsen kan vara lite tröga). Det märker du när du fått loss den (vilket oxå kan vara lite trögt)
Pa
124
Pakko
530D -06

ok, pjuhh... det är svart/grå rök.... Kanske lite blå också, men inte mkt. Gav 38000:- för den, vet ej om de var billigt men jag tyckte att det var rätt kurs iaf. Är mkt nöjd med bilen.
Tack för hjälpen.
/Pakko
jp
464
jpn
523im -99
grattis till bilköpet! =)

B-M-W
svintoleffe
Det kan vara ventiltätningarna, när dte blå rycker en del.
Det är oftast dom.

Vad det gäller rutan så är dte nog inget drev, utan en svets som brukar släppa, så rutan hänger kvar uppe med motorn o alla stag flyttar ialal fall på sig.

Bmw-Power

MVH Leffe
Pa
124
Pakko
530D -06

Hej igen!
Undrar bara om de är vanligt på 325 att det kommer en rökpuff vid 4500rpm? Kanske min e chippad eller något sådant, ska kolla chippen när tillfälle ges.
Måste nästan ut och testa någon annans 325 för jag tycker att min går hur bra som helst (mallig nybliven bmw frälst) =P
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
I början tycker man dom går asbra men man vänjer sig ;-)
Chip gör föresten inte så mycket så man skulle rasta alla andra.

Sargen runt växelspaken har två skruvfäste mot mittkonsollen. Ett av dessa har gått sönder på min så de glappade. Kan vara samma för dig... ta av mittkonsollen (den vid handbromsen) så ser du skruvarna. Jag limmade dit min.
Pa
124
Pakko
530D -06

jo det är dom som har gått sönder... får bygga några egna hållare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.