AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.156

Var sitter hastighetsgivaren på M3 e36 ?

Plötsligt funkar inte min hastighetsmätare, nån som har nån aning om vad som kan vara fel ? Nån som vet var hastighetsgivaren sitter på M3 e36 ? Måste väl nästan vara den som er orsaken, för alla andra instrument funkar fint !

Tacksam för svar!
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Bakaxeln sitter den på

Ser man den direkt när man hissat upp bilen ?
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Hej Dragan

Du behöver inte ens hissa upp bilen. Den syns om du lägger dig bakom bilen och kikar mot bakaxeln. Enkelt att byta den. Själv har jag dock haft problem med ojämn signal till farthållaren vilket gjort att den inte fungerat. I dessa fall har de räckt att göra rent den.
Glöm inte att sätta tillbaka den efteråt för annars fungerar inte kilometerräknaren;)

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
Hej o tack för ditt svar :)

Då ska jag genast ta o kolla om jag ser nåt. Så själva givaren kan inte lossna av sig själv? utan det är själva kontakten som det kan vara glapp i , eller ha lossat?? För jag hörde ett "skallrande" ljud igår... när jag körde sakta.Sen helt plötsligt funkade inte hastighetsmätaren! Den funkar inte på färddatorn heller! Och Bränsle räckviden ändrar sig också lite fram och tillbaks.

Tack så mkt för ditt svar!
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Jag hade problem med hastighetsgivaren förut, gjorde rent givaren och kontakterna så fungerade det igen=).

Mvh//Jonas

Min Bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.