AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.295

borttagning av limmad vinge till besiktning?

Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
tjena...
har en typ riegervinge på bilen nu som är både skruvad o massa lim.
om ja nu får nerslag på besiktningen (mest troligt) hur f*n får ja bort vingen utan att förstöra för mkt av luckan.
den ska ju givetvis dit sen igen så....
förslag?
eller om man bara tar bort skruvarna... kan den inte gå igenom då... jamenar, om nån "fastnar" i vingen KAN den ju släppa om den bara e limmad!! ?
På vilken av dina bilar har du den??
En lösning är ju att skaffa en beg. bagagelucka & byta hela luckan....bara under bes???
Sitter den på din e30 så är dom ju nästan gratis....jag menar bara att det spelar ju ingen roll vad dt är för färg på den om du bara ska bes. med den luckan....bara ett förslag...
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
den sitter på E36:an.
iof, kan se va en lucka kostar...
kan väl inte va så dyr...
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
varför inte bara besiktigta utan lucka då?

/Chrille
JS
304
JSR
BMW 2002 -73
BMW 750iA -92
BMW M5 -92

inte så smart att köra utan luckan.. nummerplåt och skyltbelysning sitter ju där tyvärr...
Har aldrig haft problem att få igenom infinity 2 vingen som jag hade. Men prova med vingen på. Du får ju isåfall bara ombesiktning och de är ju billigare än att först köpa en ny lucka ska jag gissa.
Svärd
tds power: Får han ombesiktning får han ju köpa en ny lucka efter besiktningen så det måste ju bli billigare att göra det från början och slippa ombesiktningen. Men det bästa är ju om den går igenom med vingen på. Varför skulle den inte göra det? Hade jag satt på en vinge som inte var godkänd hade jag gjort så lätt som möjligt att plocka bort den.

///Martin
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
tds power:
jo ja ska åka o testa först o se.. man kan ju ha tur om inte annat kanske prata bort de... vem vet...

Svärd:
om man gör så lätt som möjligt att ta bort den kan ja garantera att man då ist inte får behålla den tyvärr =(
vet inte hur de e där du bor iof men här i södertälje e de lite jobbigare...
Svärd
Jag menade givetvis inte så lätt att man bara lyfter bort den och går utan man måste givetvis skruva bort den från insidan. Vet iof inte hur vingen ser ut så det kanske inte går. Men svetsade bultar i vingen och rejäla förstärkningar och mutter på insidan hade jag nog gjort om det gick. Och sen har man ju täckbrickor i bilens färg att sätta i hålen om man plockar av den.

Bor på Gotland så det är kanske lite lättare att få ha den kvar här om det var stöldrisken du tänkte på.

///Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.