AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
452

320 - 325 lika?

bj
9
bjurhed
320i c -92,
nån som vet om det går bra att sätta i en 325motor i en 320? har en 320 -92, tänkte om det är lika med el och fästen så det bara är att flytta över. får jag nå problem , är det nåt som kommer att krångla?
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Bara att plugga i fungerar klockrent för mig.
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Men kabelhärvan måste också bytas va? dvs databoxen iaf...
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Det är olika styrsystem, Siemens och Motronic. Enklast är att ta en komplett motor med kabelhärva och byta alltihop.
netsix
Vill inte verka näsvis. Men är det inte bättre att sälja bilen och köpa 325:a istället. Tänkte på kostnaderna att gå och köpa en motor med kabelhärva, och allt jobb sen. För så mycket skiljer det väl inte mellan en 320 och 325.
Har inget annat för mig idag än att sitta skriva en massa inlägg

/netsix
bj
9
bjurhed
320i c -92,
Har man redan en 320 så är det väl billigare att byta motor än att försöka sälja och sen försöka hitta en 325 till ett bra pris. Att byta motor är ju gjort på en dag sen kan man ju sälja 320 motorn.
netsix
Jag tror inte att alla byter en motor på en dag. Och klarar man inte det själv och måste lämna bort den så kostar det ju ganska friskt. Vem köper en 320 motor? Förutom dom som har pajat motorn men då letar man väl inte 2 liters utan då passar man väl på att skicka i en större.

/netsix
Hej!

Kan man inte lämna in den gamla motorn hos BMW??? Och kanske få lite "pant" för den? Har hört det här på forumet någonstans...

Mvh Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.