AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
792

Problem med ihopsättning efter motorrenovering m20b23...

Hej!

Som överskriften antyder så har jag problem efter en motorrenovering. Det mesta är återställt men hade någon kunnat lägga upp bilder på sina friska M20B23 eller M20B20 årsmodeller 1983-1984 ur alla möjliga vinklar. Detta skulle underlätta något.

Exempel på bekymmer: Vilket håll generatorn ska sitta på(jag är inte dum men det finns två alternativa möjligheter, diodplattan uppåt eller neråt),

Några sladdar/slangar som jag glömt märka upp, bland annat de båda vakuumslangarna till fördelaren.

Mycket tacksam om någon har möjlighet att ge lite teknisk assistans.

MVH Erik
Ingen som kan hjälpa mig??
bustorp
Den infon jag fick när jag letade till M20B20 var att svart-vit slang ska sitta på det uttaget som går "vågrätt"o vidare till t-rör på insuget och svart slang på uttaget som mynnar "snett uppåt" o vidare till en magnetventil på luftburken.
Generatorn är jag inte så säker men på M20B20 sitter kabelanslutningarna längst ner om det är till någon hjälp
Hoppas det löser sig.

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
precis som bustorp säger skall anslutningarna vara neråt på generatorn, har även för mig att laddregulatorn sitter uppåt om jag inte minns fel? ang. slangarna till fördelaren vet jag inte då jag hade motronic på min e30, inte k-jetronic.

MVH
Johan K
Ok!

Verkar rimligt när jag vart ute o kikade, jo den är lite knävlig att hitta specifikationer om gällande 320i och 323i från 1983 och 1984. 1985 gjordes ju vissa förändringar och 1987 kom 325 med motronic istället. Nåväl jag tackar stort för visat intresse och får hoppas att bekymren ska lösas.

Mvh Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.