AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.226

Hur fungerar den här radarvarnaren?

Hittade en intresant pryl här: Länk
Är nån typ av radarvarnare, nån som vet hur den fungerar?
Visa användare
37
Poxer
E36 325i -91
Troligen helt perfekt på radarkontroller, dock har svenska polisen avvecklat större delen av den utrustningen.

Huvuddelen av trafikgrupperna är utrustade med lasermätare, där denna manick är helt overksam.

Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid!
//Ola
Den här diskuterades för ett par månader sedan, detta är en pryl som kopplar ihop radar- (och laser-)varnaren ValentineOne med OBC:n. Dock måste du ha just en ValentineOne varnare som fortfarande måste sitta rätt synligt vid vindrutan, nu med displayen avslagen.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Min radarvarnare varnar för fartkameror!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Erikw: du menar att du har HÖRT att radarvarnare varnar för kameraskåp (radarvarnare och laservarnare är ju som bekant förbjudna......) *S*

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
G-M: Så är det nog officiellt! ;-)

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Jag har en som varnar både för radar, farkameror och laser. Dock så fungerar den på laser endast framifrån och utan förvaring.
Svarade aldrig på frågan egentligen :). Det där ser ut som endast en radarvarnare, dvs fungerar endast på fartkameror. Borta i USA finns ju en massa av såna prylar. Vet faktiskt ej om det går att köpa via internet eller hur det är med tullen. Jag köpte min där och den fungerar utomordentligt.
Men jag har redan svarat på frågan... ValentineOne som den skall kopplas till är även en laservarnare.
Synd att den är så stor själva mottagaren. Den skulle ha varit inbyggd i spegeln så den var lite diskretare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.