|
|
|
|---|---|
|
Hmmm, min motor rasade igår. =( Låter som om det är något lager som gett upp. Det sitter ju en M42 i min bil & jag har hittat en begagnad M44 från en 318is -96. Min fråga är om den motorn passar rakt av. Eller skiljer det något i elsystem osv.? Har ni en passande motor liggandes är det bara att maila mig... Henrik"M" | |
|
De har olika insprutningssystem. M42 i E36 har Motronic 1.7, och M44 har Motronic 3.7 (tror jag det heter iaf) Om det betyder några direkta skillnader vet jag dock inte. |
|
|
De har olika insprutningssystem. M42 i E36 har Motronic 1.7, och M44 har Motronic 3.7 (tror jag det heter iaf) Om det betyder några direkta skillnader vet jag dock inte. |
|
|
Jo jag läste det i någon tråd här på forumet, men jag tycker ju att det borde passa ändå? Någon annan som vet? Henrik"M" |
|
|
Som ren info: Du kommer inte igenom besiktningen med M44-motor om du byter till en sådan! (om bilprovningen gör sitt jobb rätt) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
JohanB: Hur kommer det sig? Dom har ju exakt samma effekt??? Eller har jag fel? Henrik"M" |
|
|
Motorerna är väldigt lika till utseendet, så besiktningen skall inte vara några problem om du inte trimmar och lever loss... Men rent formellt så stämmer det Johan B skriver, annan motor = registreringsbesiktning. /Johan -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Tryggve: Jag har inga planer på att trimma & leva loss... Men vet du om motorn passar utan en massa jobb? Henrik"M" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.