|
|
|
|---|---|
|
Vet någon var man kan köpa ett nytt värmeventilpaket (Bosch) till en 750iA -90? | |
|
Jag tror att befintligt ventilpaket kan renoveras, kolla på internet så hittar du nog. Ellervänta på att någon bättre insatt än jag talar om var det finns en länk /Mats J |
|
| Det finns säkert hos BMW-handlarn, säkert inte billigt. | |
|
Jo, renovera var det jag hade tänkt göra, men den var helt slut. Så jag fick svar av Tommie att det finns hos BMW. 1420:- kostade den! |
|
|
Vissa utförande av dem går att reparera med enkla medel, se här: Länk BMW har givetvis delar och behöver inte vara så dyra som många tror. De säljer även renoveringssatser till vissa modeller av ventilerna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ErikW : har du något nummer till renoveringssats till någon form av värmeventil ? , årsmodell/typ är ointressant. Jag har kollat i ETK och ej hittat något och även vid två tillfällen ringt bmw norrköping och bmw sthlm och frågat och de säger att värmeventilen endast säljs hel och reservdelar inte finns. man tycker ju att de små gummitätningarna borde finnas :-( de kan inte kosta många kronor om de finns... "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
Ventilinsats Artnr 64 11 8 390 132. Den passar bara på ventiler som monterades på E32/E34 före 3/88, samt de som är utrustade med parkeringsvärmare. Samma "ventilinsats" passar E24 och E28. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Här finns bilder på de olika utföandena av ventil: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.