AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.260

735 med brusten toppackning. värd?

Ras.mus
Tja, nu börjar man tröttna på sin gamla bil. Tryckte toppackningen nu för ett tag sen och funderar på att sälja den istället för att lägga semestern på att laga bilen.

Nu undrar jag lite vad ni tycker den är värd. Det är en 87:a med 17", mp3-spelare, nymonterat drag (2 ton), larm(cargard, monterat av lundalarm), m-ratt, m-mattor, nya vinterdäck från förra året, el-stolar osv..

Bara de sakerna jag dragit upp här ovanför är ju värda över 15000 på beg-marknaden så vad tror ni jag kan få för bilen totalt? Har ju en stor låda med tillbehör också som följer med (el-boxar, ratt, elhissar mm mm).
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Fixa ihop den i lugn och ro om du lagt mycket pengar på den. Jag var i samma sits som du för drygt ett år sen och funderade i samma banor, sälja för ett par tusenlappar, lämna till verkstad eller försöka fixa själv. Det slutade med att jag stod utomhus och småpulade i några månader och nu går den finfint igen.
Toppackning kostar drygt en tusing, nya bultar runt 400, planing av toppen kanske en 500:ing....så du blir inte ruinerad om du går det själv. M30 är ju ingen komplicerad maskin och utmärkt att lära sig på :)
Ras.mus
Jo, men det är mest så att jag har ingenstans att vara, ingen tid att lägga och framförallt ingen lust!
li
1.959
liste
535i -89
Skulle tippa på att du får 10.000 kr.
g_
56
g_sson
740ia-94
Jag köper gärna lite saker av dig så som mattorna fälgarna cd,spelaren m,m om intresse finns.
Ras.mus
Tilläggas ska kanske att den är nybesiktigad och skattad...

Ja, ska bilen skrotas eller säljas till någon som inte vill ha med allt så säljer jag gärna delarna löst..

10 000? Det får jag ju lätt för lite delar från den om jag säljer dem. Hrmm..
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag skule va intresserad av draget.

/Mats J
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Om du har bestämt dig för att den ska bort så är det nog bara att börja strippa den och sälja, för mycket mer än 10000 får du nog inte oavsett extrautrustning.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Tror inte jag heller , att sälja loss delar kan man bara gör till en viss gräns. för när man sålt bort så mycket delar att bilen inte går att köra då börjar det bli problematiskt att få bort karossen till skroten , nån släpkärra skall ju ordnas att dra upp bilen på , bogsering kan iof. vara ett alternativ om fälgar och styrsnäcka finns kvar.

Har man gott om plats kan man ju såklart "spara" karossen i 20 år och glömma bort problemet i nån lada eller uthus eller dylikt :-)

Jag hade bytt packning , är inte så jättedyrt och m30 har inget variabla kamdrev så man kan knappast sätta kamaxeln fel (fasta lägen a´la förkrigskonstruktion)

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
1.byt packning

2.OM du ska sälja bilen,sälj så mkt separat som möjligt..tex. fälgar,osv. Mp3-spelaren kan du ju bara plocka ut & spara till din nästa bil??..för bil ska du väl ha...:)?
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Jag menade att han ska sälja bort extrautrustning typ fälgar, stereo, vinterdäck och sånt som inte påverkar bilens funktion.
Sedan kan bilen säljas billigt utan att det svider alltför mycket.
Ras.mus
Ja, då får man väl göra så att man plockar allt av värde kanske... Någon som vill ha resten sen?
Det är väl inget överdrivet slitsamt jobb, fixar du ju ute på parkeringen ifall du bara vill.......SLAPPIS!!!
låter intressant.
maila gärna ang pris
Att hålla på att riva ner bilen, annonsera ut delar, svara i telefon, visa delar, annonsera igen osv tar garanterat längre tid än att fixa rovan och sedan sälja bilen i ett bräde, (eller ha den kvar).

Henrik
me
54
meckotreck
730ia -94
735ia -89
maila om du vill sälja den som den är..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.