AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
765

Trippmätare intryckt???????

Pu
77
Putte
M3 e36
Hej alla monster diggare, och god fortsättning.
Jag undrar vad alla dessa värden som kommer upp är då jag håller trippmätaren intryckt samtidigt som jag vrider på tändnings nyckeln. Mätaren går från steg 1 till 6 tror jag. Någon som vet detta så skriv gärna och berätta verkar skumt(intressant). Prova gärna själv får ni se.Ha det Putte. Har en M3a-95a
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Har provat själv och skulle också vilja veta vad det betyder.
kamber
den testar så att mätarna funkar o hela systemet är helt...

/Mitt börjar vid 3500rpm när börjar ditt...
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Det man gör här är ett så kallat instrumentcluster test. Trippknapp intryckt samtidigt vrider på nyckeln första läget och släpper knappen. Värden som kommer upp (1-6 steg) är 1:bilens identifierings nr, 2:Bmw´s interna kod, 3:K-zahl(varvtal frn trippmätgivare, 4:mjukvara, 5:hårdvara, 6:ändrings index. Sedan kommer ett synkro test för alla mätare och alla kontroll lampor lyser. Håller med om att det är intressant !
Roffen
hei norge her!! tallet som kommer frem skal deles på 3 da får man se hvor langt bilen har gått og om noen har tuklet med speedometeret!!
Dino
Roffen , det där stämmer knappast att man ska dela den i 3 så frå man hur långt bilen har gått för då skulle jag vara överlyckligt !!! Alla de där syffrorna som kommer upp är koder som används av BMW´s verkstad för felsökning på bilen vet det nämnligen när det är en kompis till mig som jobbar på BMW´s verkstad o det är nästan omöjligt att lista ut koderna bara sådär....

M-MotorSport
Roffen
oki Dino møyligt jag tar fel men jag kjenner også en bmw mekaniker og når jeg kjøpte bilen så viste han meg hur man kollar km ståndet og då trykte vi inn trippmetaren ock vred tenningen två ell tre gånger til andra hakket ock nar vi delade den stora siffran på tre fikk vi exakt rett km stånd ock han sa at om nogon har trasslat med metaren så ville inte den siffra som har delats på tre stamma med km ståndet på mataren det går altså inte att stalla tilbaks speedometeret utan att detta visas senare......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.