AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.009

nya bak lyssen

har köpt dessa på ebay Länk
för 887 kr ink frakt
jag tycker det är ett bra pris men vad säger tulen?
Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Tullen är en väldigt dryg instans... Jag vet jag handlar nästan alla mina prylar på Ebay...

Detta gäller:
För att få skattefritt
från privat person får varan inte överskrida 500kr
från företag är det ej över 300kr

Egentligen ska man skatta för alla varor men admin. avgifter för varor under dessa gränser blir dyrare än förtjänst där av ingen skatt...

Men nu är det så att tullen kan inte ta hand om alla paket som strömmar in så de tar bara stickprov på paket vilket gör att av mina 200 köp har jag skattat på 1 och då va det inte det dyraste tack och lov.. =)

Om du nu skulle behöva skatta som kommer det en uppsjö avgifter:
Skatten
Tullavgift

Sedan ska posten ha sitt för att de räknas som en ny leverans från tullen hem till dig (detta endast om tullen pillat på paketet annars är ju dena avgift betald)

Postavgift
frakt kostnad
och Avi avgift...

På mitt paket som fastnades så dubblades priset för vad jag skulle betala och då va 80% av denna ökning bara postens avgifter inte tullens...

Men som sagt 200 mot 1 gör det så värt!!!!!!

Oj Långt inlägg =)

brukar också handla på ebay, om du handlar nåt för under 2000 så bör inte tull avgiften vara några problem. brukar inte bli så mycket mer i avgift

kaffe: 80% dyrare!? shit hehe fan jag har bara fått de 30% dyrare typ......

handlar på ebay dagligen typ :)

men alltså be ägaren skriva på paketet gift och en liten lapp i paketet typ där det står att det är en "gåva" då kan dom inte göra mycket!

aja som sagt minimal chans att man åker "fast" i tullen
Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Det spelar ingen roll om det e gift eller inte samma regler gäller! kan va begagnade tuggumin till ett värde av 500 och då e det klippt.. men vist det kolar nästan alldrig paket specielt inte med gift text på!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det Du får tulla om Du går rätta vägen är 25% moms och 3,5% tull på elektronik.

Jag tog hem mina ProjectorZ helt legalt. Att de sedan skrev gift och ett värde under halva priset gjorde ju inte mig ledsen.. :-)

/Caspar
Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag har oxo beställt en del prylar till min jänkare och jag har fått betala tull på alla! :(

Värdet har legat mellan 600-6000 ungefär....
Det har då varit nästan 30% i tull och moms och sen ca 100:- extra för fraktavgifter inom sverige.

/Magnus
nu är dom på väg från usa snart vet jag hur det går med tullen inom 4-11 dagar stod det det blir väll 11 kan jag tro
har aldig betalat nåt tull på saker köpta på ebay. Det blev oftast Fedex bud och på nåt sätt så har dem inte tullat något av dem många grejer jag har köpt på ebay .

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Köpt grejer fsom kostat upp till 9.000kr på EBAY och aldrig betalat tullavgifter. Visserligen Finland, men EU, som EU.

nu har dom kommit åkte på tull och frakt men det var inte så farligt bara 373 kr så man sparade en del mot att köpa i sverige
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.