|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har 3 problem med mina... Dom sitter skitsnyggt nu men: 1. Haken för blinkersen (som sitter på strålkastaren) bröts av på BÅDA sidor när jag försökte sätta i blinkersena, och ja jag var jäää-igt försiktig med nr2... Tur man har ögonlock säger jag bara... 2. Höjdjusteringen från coupén ska kopplas in i ett hål, funkar bra på ena sidan men andra sidan så är utrymmet för litet, så när jag tryckt in den här långa plastgrejjen som justerar lampan så går den inte in helt för att lamphuset tar emot glasrutan... 3. Vad f-n ska man ha den extra kabeln till? allt funkar ju som det ska utan den! Nån mer som haft dessa problem... Det är den silvriga/kromade looken från FK Automotive jag pratar om... ---- Min Bimmer: Länk | |
|
Kan svara på fråga 2. Grejen är den att om du kikar in i hålet med motorn urtagen så ser man ett spår där "kulan" på motoraxel ska löpa i, ok Koppla in motorn lös i bilen och ändra justeringen på reglaget så pinnen med kulan på motorn har åkt så långt ut som möjligt. sedan tar du bort ena plastlocket (som när du byter lampa) och petar reflektorn bakåt i huset. Stick in motorn och här kommer det kluriga (se till att styrklackarna ligger rätt) du ska lirka in den så kulan går i spåret underifrån, pressar du hårt bara rakt i så kan den hoppa i men du är det stor risk att kulan går sönder och det vill man ju inte. Om det inte går så måste du justera in reflektorn i överkant med ställskruven som sitter uppifrån (insexskruv) räkna antalet varv du skruvar så du kan justera tillbka den efteråt annars får du felinställt lyse. /Nicke |
|
|
På nr 3 kan jag säga att det funkar bra med den också :-) Visste inte att det fungerade utan så den drog jag fram....det var ju dumt då i så fall... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.