AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
752

El-rollo E32

Paap Reeder
Hej!

Jaha .... så har man en el-rollo.

Monterade idag efter att den legat till sig under ett år på vinden.
(Förstår inte hur man kunnat klara sig utan...?)

Allt är OK utom manöverkontakten fram.
Har letat i ETK men är inte funtad att hitta på den.

Var skall den sitta på instrumentbrädan?
Hur ser den ut?

MVH /// Paap R
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag har min i bakkant på mittkonsollen, skall det finnas en till i frampanelen?

/Mats J
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
På E34 sitter den också i bakkant på mittkonsolen. Men smidigast är om man kan sätta den på en ledig plats fram eftersom den är lite svår att komma åt för föraren annars.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
knappen till elrollo brukar ha vågräta ränder 4 st tryckta med vitt över sig..

men det här med rollo , jag har aldrig använt det och jag förstår inte nyttan för att man ser ut sämre när man backar bilen ?
Eller kan det vara så att det är bra mot sol i nacken men att solen avskaffades denna sommar och det är därför man inte har nytta av rollon ? (här har det iaf. regnat nonstop i en vecka känns det som + att jag har glömt bort att jag har en AC-knapp.. inte kört AC mer än en gång denna sommar.)

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Så här ser knappen ut: Länk
Original monterades den i en del av "gropen" i bakkant på mittkonsollen, med en extra "ram" runt.
För eftermontering tycker jag att den skall monteras fram, alternativt intill bakre cigarettändaruttaget, då slipper man skära i mittkonsollen. Det finns paneler till bakre cigarettändaruttaget som har färdiga hål för värmesitsar bak, det borde passa med en sådan.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
eftersom jag har barn sittandes i bakåtvänd bilbarnstol i baksätet så är det väldigt praktiskt attköra kunna köra upp solskyddet dåsolen lyser på dom. Så det är engrej jag har nytta av. Åker man själv i bilen så är väl nyttan minimal....

/Mats J
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Ok , kanske därför jag inte fattat nyttan då :-)

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Paap Reeder
Tack för alla tips.
För mig blir det "Eriks-kontakt" som jag fäller in där EDC-knappen brukar sitta ... ty ngt sådant fint har jag inte på min.

MVH /// Paap R
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Bredvid stereon kan man också sätta den. jag har någon blindplugg där medans några har någon grej till stereon där.

Annars ska den sitta i bakkant på mittgrejen med handbromsen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.