|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Jaha .... så har man en el-rollo. Monterade idag efter att den legat till sig under ett år på vinden. (Förstår inte hur man kunnat klara sig utan...?) Allt är OK utom manöverkontakten fram. Har letat i ETK men är inte funtad att hitta på den. Var skall den sitta på instrumentbrädan? Hur ser den ut? MVH /// Paap R |
|
Jag har min i bakkant på mittkonsollen, skall det finnas en till i frampanelen? /Mats J |
|
|
På E34 sitter den också i bakkant på mittkonsolen. Men smidigast är om man kan sätta den på en ledig plats fram eftersom den är lite svår att komma åt för föraren annars. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
knappen till elrollo brukar ha vågräta ränder 4 st tryckta med vitt över sig.. men det här med rollo , jag har aldrig använt det och jag förstår inte nyttan för att man ser ut sämre när man backar bilen ? Eller kan det vara så att det är bra mot sol i nacken men att solen avskaffades denna sommar och det är därför man inte har nytta av rollon ? (här har det iaf. regnat nonstop i en vecka känns det som + att jag har glömt bort att jag har en AC-knapp.. inte kört AC mer än en gång denna sommar.) "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
Så här ser knappen ut: Länk Original monterades den i en del av "gropen" i bakkant på mittkonsollen, med en extra "ram" runt. För eftermontering tycker jag att den skall monteras fram, alternativt intill bakre cigarettändaruttaget, då slipper man skära i mittkonsollen. Det finns paneler till bakre cigarettändaruttaget som har färdiga hål för värmesitsar bak, det borde passa med en sådan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
eftersom jag har barn sittandes i bakåtvänd bilbarnstol i baksätet så är det väldigt praktiskt attköra kunna köra upp solskyddet dåsolen lyser på dom. Så det är engrej jag har nytta av. Åker man själv i bilen så är väl nyttan minimal.... /Mats J |
|
|
Ok , kanske därför jag inte fattat nyttan då :-) "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
Paap Reeder |
Tack för alla tips. För mig blir det "Eriks-kontakt" som jag fäller in där EDC-knappen brukar sitta ... ty ngt sådant fint har jag inte på min. MVH /// Paap R |
|
Bredvid stereon kan man också sätta den. jag har någon blindplugg där medans några har någon grej till stereon där. Annars ska den sitta i bakkant på mittgrejen med handbromsen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.