AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
695

Vibrationer i ratten!?

Visa användare
198
manowar
523i -97
Är det nån som vet vad det kan vara när det blir vibrationer i ratten mellan 80-95 km/h. INte i någon annan hastighet.
Om jag ökar hastigheten till över 100 km/h och sen saktar ner till 90 km/h igen så är vibrationerna borta.
Men varje gång jag når den hastigheten från start så är där vibrationer.

Kan det verkligen vara balanseringen då??
Vad kan det vara?

#Man and machine the evil of a dream#
Helga
Bör vara balanseringen ja. Brukar kännas mest i sk. lagliga farter för att sedan plana ut. Även däcken kan vara ovala eller nån puckel på något. Du kan ju skifta bak och fram och kolla.
Är ett h-e att inte ha perfekt balans i en BMW!

Helga
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Hade som du och då var det obalans i däcken som hade gjort skivorna skeva. Nya skivor och balanserade däck så är det som nytt igen! Har du tur så är det bara däcken och skivorna har inte hunnit slagit sig.

Visa användare
198
manowar
523i -97
Men varför blir det inte vibrationer när jag saktar ner från högre farter då??

Njae, obalans i däcken kan INTE göra att skivorna blir skeva. Skevheten uppstår antingen redan i tillverkningsprocessen eller genom överhettning på bilen.

Micke
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
kan ju åx va dags att byta några bussningar i framvagn.. kan mycket väl göra så att den känns lite sladrig i ratten...

BMDoubleV

Min bil:
Länk
Visa användare
198
manowar
523i -97
Men varför är det då ENDAST i farter mellan 80-95 km/h. Och bara första accelerationen??? Inga vibrationer alls efter att ha kört över 100 km/h och saktat ner till mellan 80-95 km/h igen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.