AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
607

Parameter Panik. Tips/hjälp för högtalarinst. E39.

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Har tänkt att slänga in lite nya element i min BMW E39.
Har tänkt att använda min orginalenhet (BMW Business CD) och omvandla hög till lågnivå från den.

I dörrarna fram på E39 så sitter det ju sådana här lådor, de är slutna.
Länk
Hur göra för att få mina infinity kappa 5.25 för att låta så bra som möjligt i dessa små lådor? Självklart kommer jag att koppla ett steg. Provade utan steg då jag hade reversebandaren och det lät minst sagt skit. Orkar inte skruva ner dörrsidorna och allt för att sedan bli missnöjd igen.

Som baskomplement så har jag en JBL GTi 12".

Nån som kan infinity kappa 50.5cs Theile-small parametrar?

Är hyffsat kräsen när det gäller billjud, vill få ett välljudande system med go och tight bas samt fin klang i de övre mellanregistren. Kan jag få detta med mina element?

Tacksam för svar.

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
Robsarve
De flesta 5,25" klarar sig fint med volymen som finns i dörrlådorna om man fyller (inte stoppar fullt) dem med dämpull. Det som händer om man har för liten låda till ett element är att du får oprecis bas. Men det bör inte vara ett problem i denna kombination. Vill du vara helt säker och är beredd att offra lite bastryck (och dessa enheter är inga monster på den sidan direkt) så kan du borra 4 st 5mm hål på undersidan av lådan i bakkant.

Själv tycker jag infinty har lite väl mycket av det goda i de övre registren, men det är många som gillar ljudet från dem...

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Okej, tack för tipsen.
Får se om jag hinner fixa nåt i helgen.

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.