AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
615

Köpråd BMW 525 -93?

Är spekulant på en sådan bil. Några defekter finns, såsom inbrottsskador: trasig list lilla sidorutan v bak, trasigt bagageluckelås/knapp.
Sedan var växelspaksknoppen väldigt sliten, nackstödsstyrningen (elektriska) fungerade inte.
AC'n fungerade utan anmärkning. Helskinnstolar, elektriska med minne.
19300 mil, importerad -97. 5 ägare.
En firma vill ha 49 000 kr för den, då är det utan vinterdäck och utan larm.

Något speciellt jag skall titta på?
Andra ägare får gärna ge ris och ros för modellen!
Ingen alls?
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Låter dyrt tycker jag.
kring 25kkr låter mer rimligt då den verkar vara i tveksamt skick. Kolla efter rost, e34or rostar sällan om de inte varit komplett misskötta. Servicehistorik, något som styrker miltalet?

Annars en komfortabel och trevlig familjebil.

/Johan

-Raka sexor låta bäst-
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Antar att den är i väldigt fint skick när de satt det priset, men jag skulle aldrig ge mer än ~35´ och då mest pga den fungerande kliman, men är den konverterad till R134a?

Snålt utan v-däck!

Mvh
Köpten en fullutr. 525IA -93 i feb detta året, de begärde 49000:- billen hade gått ca:19000 mil,
Hur som hels prutade ned bilen till 42000:-, och menade på under köpet,
-bilen skal besiktigas om 4 mån, vad göra om jag får en massa skit på bes?
svaret: - då kommer du tillbaka och då fixar vi detta

Men jag kunne inte vänta utan checkade bilen, lite rost i dörrhörnor, 2 micro stora håll i bägge ljuddämparna, sindelleder och stabilisatorstag "glapp" bägge sidor,
Alla övriga värden var 100%:iga, lådan växlar mjukt och fint.
Efter denna check åkte jag till baka till säljaren och påpekade detta varpå jag fick 6500:- tillbaka efter lite förhandling

Jag mpste tillägga: detta är min första BMW och jävligt nöjd med bilen, och det gäller även ekonomi

Totalt sett en nöjd BMW-ägare
//Frank
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
525i -93 är lite dyrare än de tidiga pga nyare motorteknik bl.a. Runt 50000:- får man räkna med om man ska en med lite utrustning och bra skick. Men trots detta, kolla rost! Alla E34:or rostar även om man håller efter dem. Speciellt dörrarna rostar. Kolla under listen längst ner mot tröskeln, vid dräneringshålen. Där är det rost på nästan alla E34:or. Bakom tanklocksluckan kan det också rosta. Framskärmar likaså. Kolla framvagn noggrant. För övrigt är det en mycket trevlig bil!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.