|
|
|
|---|---|
|
Hej, hade problem med att hela min instrumentpanel slocknade och blinkade vart som annat, för att vara som vanligt och helt plötsligt och sedan få "fnatt" igen! Vad kan det vara för fel???? / Marcus | |
|
Hör gärna av dig om du fått några svar, jag har samma problem..... Spännande män luktar diesel ! |
|
|
Samma här;-( ____________________________________________________________________________________________________________________ -->-->Varför bara använda två när man har fyra?<--<-- ____________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
jag hade samma problem som ni + att checkkontrollen varnade för trasiga lampor som var hela.men när jag kopplade bort motorerna till strålkastar justeringen så slutade instrumenten att blinka och checkkontrollen varnar som den skall. mvh tobbe |
|
|
Det var ju en självklar lösning på problemet ;) Skall testa detta men min givna fråga är ju, hur i allsindar kom du på detta ? Inte det första man tänker på när instrumenten krånglar kanske. Hoppas det funkar ! Mvh, Peder |
|
|
Har samma problem, fast nu har det blivit värre. Ljuset, hastighet och varvräknarens samt varningslampor funkar. MEN, displayen för trippmätare och serviceindikator samt bränsle och tempmätare har nu lagt av helt. Provade enligt mektips att byta de 5 kondensatorerna. Negativt gjorde ingen nytta. Bytte även den större oreanga kondingen tvärs över IC-kretsarna mitt på kortet. Njet. Vad jag kan se så är lödningarna bra. Är alla _helt_ säkra på att det inte finns ett batteri någonstans ? Den lilla svarta fyrkantiga boxen som sitter tillsammans med de fem kondingarna som anges i mektips för m34. Vad är det ? Kanske ett batteri ? Help ! Hama |
|
|
Eeh, ska förstås vara e34. Hama |
|
|
Har akkurat solgt min 520 93mod. Hadde tilsvarende problem og sjekket loddinger, kabler o.l. men alt virket ok. På slutten var alt dødt og det sto CODE i displayet. Etter sjekk hos BMW ble kodestikker byttet. Alle instrumenter kom tilbake, men desverre oppstod problemer igjen. Hele printkortet ble så byttet og alt fungerte perfekt. Bilen er nå solgt med 56 km på telleren og 7000,- kr rikere BMW-verksted. Bjarte |
|
|
Hallå. Det var ett tag sedan jag tittade på det här inlägget. Känner mig skyldig ett svar på hur jag löste problemet. Problemet löste jag inte. Fick leta upp ett nytt kort, eller flera kort, det sitter 3 st. bakom instrumengtpanelen. Fick byta alla tre. Lyckligtvis hittade jag några beg. Nu funkar allt igen. Har gjort så sedan dess. Ha dé. Hama. Hama |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.