AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
828

Kan man göra så här med avgass,

marre86
Hej hej!

Tänkte sätta på 2st ändrör på min bmw 740ia-94 har köpt rör som passar in i hålet på slut burken men frågan kan man böja till röret som de bli rakt de är lite böjt men måste böjas till yttligare annars pekar ändröret snet neråt, ja menar de blir ju inte exat lika stort utblås som orginalhålet blir något mindre kommer de att påverka bilen något ?

Mvh
g_
56
g_sson
740ia-94
Hej!

ingen som vet om de är ok att göra så utan att man skadar motorn eller tappar efekt.

Mvh
Till att börja med är väl ändrören rostfria på en E38?
Att försöka bocka dom är kanske ingen bra ide´, kapa dom istället och svetsa på dom nya ändstyckena, då tappar du väl inget i genomströmningsarea, eller?
g_
56
g_sson
740ia-94
Jag sdka bara sätta på ett rör på slut burken ej rostfritt kommer inte bli exat samma avgas utströmning som nu blir lite mindre undrar bara om de påverkar bilen något?

Mvh
g_
56
g_sson
740ia-94
Hej igen! ingen som har någon aning om de försämra bilens prestanda eller är dåligt för bilen med mindre utströmning av avgaserna.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Så långt bak har avgaserna kallnat så då är volymen mindre på gasen, så flödesmässigt är nog arean knappast kritisk,men det höjer ju knappast effekten. Jag tror att du får en minimal effektförlust på maxvarv, men den är så liten att den inte är mätbar. Det är viktigare med bra area längre fram.

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.