|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fick igår hem en z3:a av en förmedlare. Rullar fint men motsvarar inte fullt ut kontraktet vi gjorde. T.ex. finns det en rostfläck (trodde sånt var svunna tider) och kontraktet säger klart och tydligt att bilen skall leveras utan rost och repor. Jag har försökt kontakta killen för att få det åtgärdat eller häva köpet men han är i Tyskland och hämtar en annan bil. Vart kan man vända sig under tiden för att t.ex. få bilen besiktigad och intygad att den inte stämmer med kontraktet ifall det skulle bli problem senare. Just nu har jag ställt undan bilen i garage så den inte rullar en meter innan detta är åtgärdat. /Mats | |
nsumar |
Gör ett M test, eller be BMW titta på bilen |
modano |
är det rost på den och det är en -00 så är det bara att lämna in på BMW.. 6 års rostskyddsgaranti vet du! annars väntar du till killen kommer hem och tar disskusionen med honom, lär väl inte dröja alltför många dagar? |
|
Gäller tyvärr inte all typ av rost. Den ska tydligen komma "innifrån" eller vara genomrostad för att rostskyddsgarantin ska gälla. Detta är en fläck som antgligen uppkommit i en lackskada. |
|
modano |
ajdå då tycker jag att du i första läget ska kontakta säljaren när han hemkommit. han kanske utan vidare åtgärdar rosten åt dig? gör han inte det så har du ju rätt att häva köpet med motivering kotraktsbrrott (om du har handlat från företag). är han däremot privatperson kan det bli värre... |
|
Lite varierand det här med rostskyddsgarantin beroende vem man pratar med... Min mor köpte en beg 316i -01 på en "icke bmwfirma" senare såg vi att det var små rostbubblor efter stenskott på huven kollade detta hos bmw och nu ska hon få kvittera ut en helt ny huv av bmw på rostgarantin..... kanske inte gäller vid import?? /R Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
modano |
samma garanti vid import som svensksåld |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.