|
|
|
|---|---|
|
Kopplingen är ny bytt lamel lager å tryckplatta.. men nu vägrar bilen att koppla, inget skramel växarna går i som vanligt när motorn är av. Så vad kan de vara? Är de slav eller huvudcylindern som har pajat? plockade av tryck armen som går in i kopplingen. den cylindern såg ut att vara ok. Man kan trycka in cylindern å koppla å inget händer om man håller i allt man kan! Nu behöver jag hjälp! ska mecka i mån å se vad de är! Min bil Länk | |
|
Är huvudcylindern = broms huvudcylinder ??? är de samma "klump" Min bil Länk |
|
Soundman_02 |
Har du luftat systemet? |
|
Pröva det där med att lufta kopplingen. Du har inte glömt att montera någon del. Känner folk som har glömt att montera den där armen som sitter på ingående axeln och som åker fram och till baka när man frikopplar. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Jag har ju kört en 100mil med kopplingen sen dog den. Å tryck i olja under från å upp i systemt har jag gjort med, Så jag får väll beställa en huvudcylinder å byta den så ska de nog bli bra hoppas jag! Min bil Länk |
|
| När huvud el slavcylindern inte är bra så märks det tydligt genom att pedalen blir slapp. En helkass huvudcyl gjorde att kopplingspedalen inte fjädrade tillbaka så jag fick "dra upp" den med foten vid varje frikoppling.Nu har jag ett internt läckage i slaven och det är samma tendens fast inte lika illa, den är bara slapp övra halvan av "fjädringsvägen" och behöver en extra skuts ibland. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.