AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
645

Läckage in i bilen

hutz75
Hejsan!

Jag har en BMW E46 (330), den sista tiden har jag märkt att det
blivit mycket blött under gummimattan vid passargerarstolen.
Först trodde jag att det var när de regnade, typ att det låg en massa löv i vattenkanalerna, men provade att hälla MYCKET vatten på vindrutan, men inte en droppe kom in i bilen, tänkte sedan mot min förmodan att de kanske kom in via höger framdäck men de tror jag inte.
Ringde sedan till BMW och beskrev problemet, då trodde dom att de var kondens från AC:n, de ska tydligen komma ner två slangar på varsin sida om växellådan (om man tittar under bilen), så dom trodde att någon av slangarna hade åkt av där dom skulle sitta, så att kondensvattnet från AC:n kom in i bilen istället för ut på gatan...

Är de någon som upplevt detta med sin bil, eller vet om de kan vara detta felet???

Tacksam för svar!

Mvh/ Peter

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det sitter ett tätskikt mellan dörrpanelen och dörren. Om det lossnar, leds regnvatten in i kupén via dörrsidan. (hände på min bil när verkstaden lyckades med konststycket att inte tejpa fast tätskiktet efter att dörrsidan var demonterad)

Kolla om klädseln på dörren är blöt, och om det är vatten i förvaringsfacket på dörrsidan.

Du kan testa genom att spola vatten på dörrens utsida (rutan och listen), blir det blött då kommer vattnet troligen därifrån.

Har du taklucka?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
hutz75
Nej, jag har inte taklucka, men jag är 99% säker på att det inte är de felet, jag har tittat på dörrens insida, och såg inte att det var nå blött där!

Tack ändå!

Mvh/ Peter

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.