AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.844

Pang...... :(

Sida 2 av 2
Soton
Jag skulle ha sidkrockat honom och sagt sjyrre du betalar med din självrik, kompis!

7 st fabriksnya BMW på 10 år! Nr 8 kommer i februari!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Update dags!

Har snackat med IF idag, väldigt trevlig! Man slapp tjata med dom som säljer försäkringar och fick snacka med den personen, i detta fall en kvinna, som kommer ha hand om ärendet.

Att han inte fyllde i alla uppgifter bra spelade ingen roll, dom kommer ändå få ta del utav hans uppgifter som han fyller i hans egna skadeanmälan. Eftersom bilen tillhör honom så har dom honom. Annars fixar försäkringsbolaget allt när det gäller polis anmälan om det skulle behövas. Hon sa att alla vittnen skulle skriva vad dom sett och hur händelsen skett, man skulle skriva skaderapporten så noggrant som man bara kan. Sen kommer försäkringsbolagen försöka komma överens om vems fel det var. Eftersom jag har 4 vittnen och hans inte har något så hoppas jag att vi har mer trovärdighet. Alltså det verkar som om försäkringsbolagen kommer lösa detta mellansig.

Dag: Bra fråga, minns att jag inte trodde att det var vinterdäck på bilen och kommer även skriva så i skaderapporten. Jag såg dock bara mönstret och kollade inte om däcken hade M/S betäckningen. Detta kommer dock stå i rapporten.

Och självklart kommer jag varken ge mig på honom eller bilen, men visst vore det skönt! Har en polare som blev misshandlad av en pundare, fick några men för livet jack i pannan och han kommer nu få ut 350,000 i skadestånd. Så man ska tänka sig för innan man slår folk på käften. Men jag gillar att driva processer så jag kommer inte ge mig. Om försäkringsbolaget anser att det var hans fel slipper jag pynta en spänn!

Håll tummarna!
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Lycka till Acey! Inte kul att ha att göra med vissa individer i trafiken. Bra att du ordnade vittnen.

Mr C
E23
Klart att det är frestande att ta till nävarna, men
att göra det i verkliga livet kan bli ett dyrt misstag.

Räkna med att han anmäler dig till polisen direkt !!!

Du får nog bita ihop och låta konstaplarna
göra sitt jobb

E23
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Luktar "rasse" här.........
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Jag håller tummarna för dig acey!
m3efl- Det finns tråkiga människor av alla färger & former, den här var "turk", att vi använder betäckningen acey gav honom i sitt inledande inlägg gör oss inte med automatik till "rassar"... Hade det varit en "bonnläpp" eller "nollåtta", hade du reagerat då? Väldigt laddat med såna här beskrivande epitet, jag har läst allt som skrivits i den här tråden och inte upptäckt en enda rasistisk kommentar, dvs något som åsyftar hans härkomst i annat än beskrivande mening, känner själv att jag inte har några rasfördomar (därmed inte sagt att jag är helt utan fördomar :-)) och vill helst inte förknippas med sådana heller. Tycker förövrigt att dessa sidor är skönt nog förskonade från rasistiska uttryck, om det beror på moderatorerna eller att de som skriver här faktiskt håller sig ifrån det kan jag inte säga förstås.

Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-)
sportsbmw
Det kanske vara Usama Bin Laden du stötte på, hmmm, det kan nog finnas en liten hittelön att finna där :)

Skämt å sido, det inträffade är för jävligt, lycka till!

mvh / Rickard!

/// BMW RULES ///
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Lider med dig Aecy !

Blev påkörd snett bakifrån förra året av en 78 årig gubbe "som inte såg den lilla bilen", eftersom det inte blev några stora kroppsskador och han verkade så ledsen och nervös brydde jag mig inte om att blanda in polis, tänkte att dom skulle ta hans kort då & ville vara snäll, för alla kan ju göra fel.

Min dåvarande bil 325 cab, stod på verkstad i 6 månader,oljetråget sprack när jag flög över en hög trottoarkant plus massa plåtskador. På hans bil (en hög citroen) gick en lyckta och kofångaren fick bytas.

Vi skrev skade anmälan tillsammans och jag ritade bilder på hur det gick till, båda skrev under & allt var väl... Trodde jag !
Gubben ringde sitt försäkrings bolag dagen efter å tog tillbaks allt han skrivit & hävdade att han känt sig hotad...
Vilken soppa, det tog lång tid innan allt löste sig, jag fick bla åka till olycksplatsen å ta bilder, leta upp vittnen (hade bara tagit deras reg nummer) och processa länge med försäkringsbolagen.

Nästa gång jag råkar ut för något tänker jag inte flytta på bilen fören polisen varit på plats !
Kommer aldrig vara "snäll" igen !

Stå på dig !

När du älskar att köra !!!
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Acey, ge inte efter utan se till att han verkligen står för vad han har förstört...

Måste bara berätta en liknande episod jag var med om för några år sedan. Jag hade då varit och handlat på ett köpcentra här i stan och stod i kö för att komma ut från parkeringen... och rätt vad det är så tar en bil vid sidan sats och börjar backa rakt ut, jag förstår vad som är på väg att hända men kan inte komma undan pga framförvarande bilar... och det säger <<brak>> rätt in i sidan bakom höger bakhjul på min bil... som tur var så blev det nästan inga skador på min bil, en liten "mjuk" buckla precis ovanför stötfångaren bara, men på hans bil strök bakjluset och stötfångaren med... den killen var verkligen ångerfull och eftersom det i stort sett inte blivit några skador på min bil så kom vi överens om han skulle ge mig 400:- också var allt ur världen...

...det jag egentligen ville komma till var hans förklaring på hur det hade gått till... han sa att -"Jag tittade efter innan jag satte mig i bilen och då fanns det ingen bil bakom..." Egentligen kan man ju bara le åt en sådan förklaring och han gjorde ju faktiskt rätt för sig genom att betala, men jag tycker ändå att det visar lite av hur ovarsamma folk är på parkeringsplatser...
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Brutus.. Det låter som om turkar eller ska man säga invandrare inte kan köra bil enligt asey bara för att någon dålig förare kört in i honom jag förstår att det inte är roligt att bli påkörd så där men när dem säger mercedes turk bil hit o dit så blir man sne...
Farsan kör merca 500se "Turkbil va" isåfall borde ju bmw också vara det eller....
Själv är jag ingen turk...
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
m3efl- Mercan är av hävd ett kärt barn med många namn, "tattarsoffa" är ett av de äldre t.ex... Det är ett inte helt ovanligt fenomen med dessa slangbetäckningar på bilar & bilmodeller, Porsche t.ex har fått ett antal namn, Volvobilar är väl de som har flest... Även BMW har ett antal tillnamn, som i alla sammanhang kanske inte är så smickrande och som man får höra från avundsjuka människor i skämtsam ton. Några av dessa är givetvis med anspegling på välrepresenterade ägargrupper.
Är du inte turk? Det är inte jag heller... Min far åker "hisingecontainer", han är varken Göteborgare, transportarbetare eller avfallstekniker...
Är det något fel på att vara turk eller äga en bil med turkinspirerad styling? Ditt uttalande kan lätt tolkas så... "Rasse" hmmm?

Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-)
ch
212
chris
330 coupé -02
Lycka till ACEY, jag blev påbackad på en parkering vid ett köpcenter och jag behövde inte betala någon självrisk.Har Länsföräkring
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nej det var absolut inte menat som någon "rasse" kommentar utan snarare ett sätt att få alla att förstå hur en mercedes 220 från 89 ser ut som är sänkt, massa kors upp hängda i backspegeln. Att sedan personen i fråga också hade uländsk härkomst hade inte direkt något med saken att göra.

Vad jag nästan hoppas på är att han skulle försöka att tricksa på något sätt. Eftersom jag har vittnen som såg händelsen utan att vara bundna till mig så skulle det vara kul och som det blev några följder om han ljög? Säg att han ritar att jag sladdade in i honom? Är det straffbart? Bokade tid på verkstad nu, tvärr är det några veckors väntetid men det kommer nog lösa sig. Måste berömma IF för att dom verkligen har skött sig bra än så länge.

Har för övrigt kört en tur ikväll karlstad/jönköping och det fanns ett antal bilar inkl en vält lastbil på vägarna. Sista 10milen ner mot jönköping var det kaos! Inga plogade vägar och snöstörm. Fick köra 325an eftersom farsans bil var smälld och måste berömma dess vägegenskaper. Inga problem och lär man sig läsa den så är den en pålitligtkamerat. Kör försiktigt i snöyran!

m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Brutus... okej vi glömmer det som sagts rasse hit o dit men jag tyckte det lät så eftersom acey sa turk hur vet han att han e turk bara för att han är mörkhårig.. och förresten så är det sällan man ser en turk med kors upphängda i bilen..
Men jag förstår att acey blir arg skulle det hänt mig så skulle jag säkert nita honom speciellt om han inte ville ta skulden på sig... Hoppas allt går bra tack o HEJ.........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.