|
|
|
|---|---|
|
Ngn som har erfarenhet av detta stället? Länk Mvh, Christian | |
|
De annonserar ju rätt friskt för tillfället. Frågan är om de har något att göra med Autoropa i Arlöv då de finns vid deras lokaler och om jag inte missuppfattat det hela rekondar bland annat deras bilar. Jag tänkte köra dit för att kolla lite på deras tvättprodukter då de åtminstonde lovar gott,,,till vettiga priser. |
|
|
Jo, var där i morse och tittade. Dom fixar till autoropas bilar. Ska förmodligen fixa mitt skinn där. Ville bara höra här först som man inte går på en supernit. trevligt folk iallafall. Mvh, Christian |
|
ferraripeter |
Du kan lugnt köra dit, Dom är hästlängder bättre än andra, hur jag vet? Autoropa är väl en fin merit, där är aldrig en Svenssonbil där inne. Bara exklusiva bilar.. det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
Har köpt lite av deras produkter idag. De var i Falsterbo och sålde grejor. Får väl testa lite och återkomma med ett utlåtande om tvätthandske, schampo, fälgrengöring, förtvätt och insektbortagning. |
|
|
Sail, Ser fram emot att läsa din recension av produkterna! Priserna var iaf rätt! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Sail: Ser även jag fram emot en recension! Speciellt av handsken! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
jag har använt handsken och den är bra. känns bra iaf, man kommer till överallt. Deras fälgmedel ska man INTE använda. Tog det på min bbs:are och lacken försvann, blev likadant på polares o.z fälgar. vi följde givetvis instruktionerna... Ang. skinnet så sket jag i det. Killen tyckte det var rent och ville hellre färga det för en grym summa pengar. Så det blev inget. Visst har dom fina bilar där inne. Tycker inte deras priser är SÅ farliga. Mvh, Christian |
|
ferraripeter |
För mig är det helt obegripligt att färgen kan försvinna?? är det orginallackeringen på fälgarna?? och inte eftermålade med spray?? inte ens förunning biter så hårt som du beskriver- det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
Det är original o.z fälgarna och original på mina bbs. Vi informerade lite kasst så polaren med o.z fälgarna tog det på deras jagga, blev kasst där med. Så köp inte fälgmedlet för tusan..det blir slutet för dina fälgar Mvh, Christian |
|
| Samma sak hände med mina förra Radial Styling 32 fälgar. Färgen formligen rann av ner på däcken. Blev en kletig massa som sedan stelnade men lacken var totalförstörd. | |
| turtles fälgrengöring är väldigt aggresiv den med. Mina bbs-fälgar blev delvis vita efter en behandling. Sonaxen verkar mildare. | |
|
Har nu testat lite: Tvätthandsken gillar jag skarpt. Blir iofs tung som bara den men den suger åt sig enormt mycket vatten vilket talar till dess fördel ur repsynpunkt. Man kommer också åt mycket bra vid tex handtag och trånga utrymmen. Dessutom får man ordentlig träning pga tyngden ;-). Förtvätten verkar effektiv. Har iofs inte haft någon extrem smutsig bil men regnsmuts från smutsiga vägar och rejält med insektsblaffor i fronten har det varit. Lät det ligga på ca 5 minuter och spolade sedan av bilarna och det mesta försvan direkt. Detta resultatet har gjort att jag ännu inte testat insektsborttagningen då den helt enkelt inte behövts. Schampot: Sådär tycker jag om det. Är väl drygt och gör nog sitt jobb men jag har lite svårt för produkter som ska läggas direkt i svampen. Men det ger ett bra resultat när man tvättar. Tror dock inte jag köper mer utan återgår till BMW:S original schampo samt DITECS röda variant somköps på Krusegatan i Malmö. Fälgmedlet har jag inte vågat mig på med tanke på det som skrivits här. Ska dock göra några tester på en lös aliminium fälg jag har liggande i sommarstugan för att se resultatet. Men jag antar att det är jäkligt koncentrerat och är fälgen det minsta repad eller skadat i lacken kan man nog få dåligt resultat. Samt att den är känsligt för värme. Brukar dessutom vaxa fälgarna rejält vilketgör att det oftas räcker med lite utspädd YES på sprayflaska samt spolning för att de ska bli rena. Produkterna har jag använt på både metallic samt solid lack och tycker inte att det finns någon skillnad i resultat. |
|
|
Tackar Sail! Låter som att man med gott samvete kan investera i en tvätthandske och en dunk "förtvätt", medan man kanske ska fortsätta använda BMWs fina (och billiga) Originalschampoo samt fälgrengöring. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.