|
|
|
|---|---|
|
Var just ute och körde bumsen då jag lägger märke till att det studsar och stöter lite väl mycket, mer än det gjorde igår... känns speciellt fram... har testat att gunga bilen lite.. men eftersom jag inte har någon aning om hur det ska kännas så blev jag bara mer förvirrad :) Är rätt kallt här nu, tänkte att det kanske beror på att stötdämparen/na kanske har frusit lite? Tänkte iaf åka till gördetsjälvhallen och tvätta bilen och låta den stå och tina upp lite.. hoppas på att det kanske hjälper. Någon som har någon annan idé? | |
| Speciellt om du har oljedämpare så är risken stor att dom "fryser" och då känns då stummare då oljan blir mer trögflytande ! | |
| Tvättar du bilen blir den blöt. Vatten fryser till is, som du säkert vet | |
|
Hmm, jo... hur vet man om man har oljedämpare? :) Hmm, men, trögflytande.. stum.. vet inte.. känns som framvagnen hoppar flera cm i luften för minsta gupp.. Jo, kanske ska strunta i att tvätta bilen? Men man kan ju inte åka runt med smutsig bil hela vintern? |
|
| nej, jag vet inte hur dant väder ni har där nu. jag brukar tvätta när det är mildväder och inte är nån snö ute | |
Gussen |
Hade exakt samma problem med min 320 e30. det är med all säkerhet framdämparna som fryser fast, för det hände bara mig vid -grader. jävligt äckligt var det också! |
|
Troligen dags att byta stötdämpare då. |
|
RafkoM3 |
tst /Rafael M3 Köhler Racing |
Roffen |
kjør hardt!!! så mjuknar dom hehe.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.