|
|
|
|---|---|
|
Körde 45 mil igår & bilen är helt slö i acceleration.Känns som en gammal förgasar motor,hehe. Vad ska jag kolla,för så här slö ska den inte vara.Kunde knappt köra om någon för den accelererade väldigt dåligt.Annars går bilen hyffsat förutom väldigt hög tomgång. Tacksam för hjälp. Bmw 520iA -89 | |
|
Kolla bränslefiltret först, sedan bränslepumpen. Micke |
|
|
Hur hög är tomgången? Är den högre när den är kall? Mvh |
|
|
Då e det bara att byta soppa filter alltså,men det kanske kan vara tändningen också?Kom gärna med fler förslag,typ dom fel som det brukar vara på dessa bmw,detta är min första Bmw 520. Kan ej se hur hög tomgången för varvräknaren funkar ej!! Tomgången kan helt plötslig höjas markant även när den är varm. SUCK... Bmw 520iA -89 |
|
|
Med automat så ligger ju varvet högre... En 520 med 115hk o automat är rätt slö, men kolla fördelarlocket, tändstift, tändspolen o tändkablar också såklart. Mvh |
|
bustorp |
Kolla vacuumslangarna så den inte tar tjuvluft. Spruta startgas runt slangarna o hör om motorn ökar ännu mer i varv. Vacuumet till o från fördelaren är ett tips. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Hittade en vakuum slang som hängde löst,den var igenpluggad med en skruv. Vakuumslangen sitter på en förgrening med dom andra stora luftslangarna som går till/från den stora svarta bromsgrejen (svarta trumman på torpedväggen).Nån som vet vart vakuumslangen ska sitta? Bmw 520iA -89 |
|
|
Ingen som vet? Bmw 520iA -89 |
|
bustorp |
Du måste nog beskriva lite mer utförligt. Vart går dom andra slangarna? BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Det är nog inget fel......dom är slöa :) Länk |
|
|
Polarens 520 är inte så här slö som min e! Dom andra slangarna går till insuget,dom har varsin klocka på sig. Bmw 520iA -89 |
|
|
Polarens 520 är inte så här slö som min e! Dom andra slangarna går till insuget,dom har varsin klocka på sig. Bmw 520iA -89 |
|
|
Ursäkta men det vart en dubbe postning. Bmw 520iA -89 |
|
|
Har din alltid varit så slö eller har det hänt något så du har märkt att den går inte som den ska, alla bilar går inte exakt lika bra!!! *Hur ä kamaxel ???? *tändstift byta???? Fördelarlock????Rotor??? *Luftfilter???? KOlla standargrejor först!!! Om det skulle vara nogon vakumslag så brukar du märka att den vandrar på tomgång ta då stargas och sprya över montor får du då en jämn gång så är det någon slang i värsta fall så är det insugningspakningen so är kass börja felsöka bra!!!! |
|
|
Jag har precis köpt den men tycker att den e ovanligt slö,vågade inte äns köra om på motorvägen för den skulle inte orka förbi.Den känns ungefär som när man bytt kamrem & ställt remmen ett hack fel.Eller riktigt taskig tändinställning. Jag har dock inte kollat stift ,rotor & fördelarlock...ska göra det. Luftfiltret var lite dammigt men inte extremt skitigt. Har för mig att stifen e känsliga på 6:or,tar slut fortare. Bmw 520iA -89 |
|
bustorp |
Kolla det du kan först å hör av dig om du inte hittar något fel. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Kolla nr 17,denna vakkum slang hängde löst & var igenpluggad.Slangen var ca 25cm. Länk Bmw 520iA -89 |
|
|
Verkar som den behöver en service när du säger att den har dammigt luftfilter, oljan är antagligen också bytfärdig? Tändkablarna utsätts för mycket värme, och fördelarlocket brukar ha minst en elektrod bortbränd... Länken verkar innehålla bra med bilder! Men nr. 17 verkar inte vara en slang? Mvh |
|
|
Det satt iallafall en vakuumslang kopplad till nr 17 på min. Olja & filter är nybytt förra veckan. Ska kolla det andra,det e säkert som du säger. Bmw 520iA -89 |
|
|
Vi åkte hem till Stockholm igår & märkte att om jag släpper upp gasen så hör jag ett sugande ljud vid fötterna.Det försvinner när jag gasar.Vad e det för vakuum vid fötterna? Bmw 520iA -89 |
|
|
Det är troligen vakuumet till bromsen. (Undertrycket som bildas i motorn.) Se över bromsservo systemet. Titta på följande länk så ser du ungefär hur det ska se ut. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.