|
|
|
|---|---|
|
Hej, funderar på att byta till M3-speglar på min 316. Inte av kosmetisk anledning utan helt enkelt p ga att jag tycker original speglarna väsnas något fruktansvärt i motorvägsfart...min fråga är naturligtvis om man rimligen kan vänta sig någon skillnad i vindbrus? Någon som vet och/eller har erfaranhet av detta? Tack... | |
|
Saknar du pluppar på backspeglarna, i annat fall gör detta en hel del. Pluppar sitter för övrigt på framlyktorna från en viss årsmodell, kommer inte ihåg när det kom dock... Mvh Anders Länk |
|
|
Gummituttarna, som de kallas, sitter på framlyktorna från årsmodell 96 och finns att köpa lösa och montera på de som inte har. Skillnaden är bara att dom är ingjutna i glasen på 96- Ang. backspelgarna så trodde jag det satt pluppar standard på alla E36, men kanske inte. Du kan få köpa mina orginalspeglar, dom har pluppar. ///Foppa |
|
| Jo, jag har "tuttar" på speglarna | |
|
Har alltid funderat vad de var till för! :P BMW - När du älskar att köra! |
|
|
Hur ser de ut? Var sitter de på backspeglarna? Jag tror jag har sådana på lyktorna men inte backspeglarna. |
|
|
De sitter på framsidan av backspegeln (själva höljet). Det är en knottrig yta som reducerar vindbrus, tydligen skall luften strömma lättare över backspegeln med dessa. Men jag anser ändå att det är ett himla väsen uppåt 100...så återigen. Det är ingen som vet om de mer strömlinjeformade M3-speglarna är tystare? De borde ju vara det rent logiskt, men jag vill ändå höra mig för innan tusenlappar skickas iväg... |
|
|
Om du har "ett himla väsen" så kanske det beror på något annat än speglarna. Dörrlisten tex, eller om du har bytt ruta och de inte fick riktigt tätt. Du kan ju testa med att tejpa för olika skarvar och ut och köra, blir det tystare så vet du vilken skarv du ska åtgärda. Den yttre dörrlisten på fyrdörrars tror jag ofta är otät på tidiga E36. Jag tror tom att den ändrat utförande något på senare årsmodeller. |
|
|
Jag tycker inte att det är speciellt livat från backspeglarna, överhuvudtaget är det en ganska tyst bilmodell....utan lågprofil och sportavgassystem vill säga.... ;) BMW - När du älskar att köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.