|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha sålt mina 19" EVO MM så tänkte jag ha mina 17" orginalfälgar på min M. En kanske dum fråga, men vad ska man ha för lufttryck i däcken för att det inte ska slita onödigt mycket. Vad kör ni andra med för lufttryck i era däck, ni som har M Roadster eller Coupe 245.40.17 tro jag att det är. MVH Fredrik 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" | |
|
Står i karmen när du öppnar förardörren :) Jag kör med c:a 3 kg, är lite beroende på hur breda/hårda däck oas. man kör med. |
|
| "oas" betyder som alla förstår "osv". | |
|
Jag körde mellan tum och pekfinger...och tyckte 2,5kg verkade vara lagom, men då pumpar jag väl i lite extra då ;) OAS ;).....Jag förstod...vilket språk? 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
| Det är nog Södra-Sandby-ska.....skulle jag tro.... | |
| Jobbar inte doktorn? :) | |
BoZton Grodan |
Tjenna Fredrik Grodan har vaknat igen ...hehe* -Tror du verkligen däcktrycket påverkar ditt däckslitage...så mycket?? // David |
|
Grodan: Kul att se Din här igen!! Jag kör numera med 2,5 fram och 2,7 bak, högre tryck gör min bil ännu omöjligare att köra. Yatooil: Däckslitage?? Skall inte däckgubbarnma få leva!?! :-) /Caspar Länk |
|
|
Caspar, Jo det är klart att dom också ska få leva, men att punga ut 5700:-/däck är lite väl...så nu har jag sålt mina 19" Blir biligare att byta ut däcken till 17" fälgarna ;) Men, när det blir mycket l+ångkörningar i sommar är det ju bra att ha rätt luft i däcken. Boltzon Grodan: Tjenare! Vart har då hållt hus? Va länge sen man hörde av dej! Säljer du några telefoner ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.