|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst en del inlägg här i forumet om SMG I, då jag var ifärd med att köpa en sådan själv. Det lät inte särskilt positivt och inte ens ett test i Teknikens Värld lät bra. Man blev lite orolig eftersom jag aldrig ens testat SMG:n. Dåligt med sådana demobilar hos mina närmsta BMW handlare. Jag genomförde köpet trots allt och jag kan säga att allt jag läst var fel. Den går hur smidigt som helst, i stan är det heller inga problem. Tryck i sportläget och ut på kringelikrok vägar och det är en helt underbar körupplevelse, för att inte tala om nedväxlingarna med mellangas. Växlingarna går väldigt snabbt vid lite aktiv körning så det är bara att hålla i ratten och åka med! Smaken är som baken, men jag tycker att SMG I har fått oförtjänt med negativ kritik. Det tar ett par dagar att vänja sig vid växlingstekniken men sen är den helt ljuvlig. Bilen iövrigt är en E46 330i -03 med M-paket II. Tack för ordet! | |
| Tror att en del av den negativa kritiken kommer ifrån att man jämför med SMG II som är mycket bättre än SMG I. Men kul att du är nöjd med bilen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.