|
|
|
|---|---|
|
Har nu satt på nya fälgar på bilen, och då är frågan om man behöver låsbultar. Har ju de som ingår med BMW men dom har väl alla andra också? Om man ska köpa, vad rekommenderas? | |
|
Jag har låsbultar på mina, lik bra! Inte så kul om man en dag kommer ut och bilen står utan hjul!! Kostar ett par hundringar, Mekonomen eller vem som säljer sånt! MVH 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
|
För dem som "jobbar" med fälgstölder är det säkert ingen större svårighet att knycka dina fälgar trots låsbultar. Däremot stoppar det säkert tjuven som plötsligt får syn på din bil och inte har dom rätta grejerna med sig. Men "proffsen" plockar alltså förmodligen ändå med sig dina fälgar. Det tar säkert bara nån minut extra för dem. Trots detta känns det bättre med låsbultar än utan. Köp. /Carl BMW-Träff, Göteborg 16/7 |
|
|
Jag kör med dubbla låsbultar på min bil. Har redan haft ett stöldförsök på mina BBS-fälgar vilket resulterade i ett fult märke på en fälg så jag är extra försiktig. Som tur är så visste inte tjuvarna att mina centrumkåpor är gängade och inte fastsnäppta som på de flesta andra fälgar, det var förmodligen det som räddade mig. Mvh Henrik |
|
|
Tackar för svaren, ska ta en sväng om Mekonomen då jag nu bara har BMWs egena orginallås. |
|
|
hej Jag ringde försäkringsbolaget och frågade vad dom tyckte, konstigt nog rekomenderade dom inte fälglåsen.... dom menade att alla ändå har hylsan någonstans i bilen för att byta vid en ev punka och tjuven kommer att slakta inredningen på jakt efter den... Men jag tycker nog också att det känns bättre med den på. /Oskar |
|
|
intressant aspekt att det kan vara nackdelar med många lås. Tackar för svaren. |
|
|
När jag bytte från hel till halvförsäkring på min 328 var jag tvungen att visa upp bilen för försäkringsbolaget. (LF) Jag hade en uppsättning fälglås monterade, men dom rekomenderade mig att motera minst en uppsättning till. Henrik"M" |
|
|
kolla denna intressanta tråd i ämnet: Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.