|
|
|
|---|---|
|
tjena...det e så att det e dags att byta belägg på min bil..har byttat på andra bilar men inte på bmw..jag undrar om nån kan säga om det e nåt speciellt man ska tänka på..eller om det finns nån länk eller beskrivning på hur man gör...tack för svar... dET KOSTAR ATT LIGGA PÅ TOPP | |
|
Om du har gjort det förut ska det inte vara några problem. Jag har aldrig bytt i hela mitt liv och gjorde det snabbt och enkelt med lite guidning. Rätt verktyg är a och o. Det finns några tips under "Gör-det-själv" i autopowers meny till höger. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMW är bland de smidigast jag bytt belägg på inga konstigheter alls varför skulle det vara det ??? vanlig simpel kontruktion som de flesta andra bilar. Se mektipspå beläggbyte på E39 ,är lika ///MVH Hasso Länk |
|
Bytte på min förra månaden och det var hur enkelt som helst. ------ Länk Länk |
|
|
Jag kan bara säga det samme. Har själv bytt bromsbelägg fram, och har minimal erfarenhet av bilmek. Hadde dock lite svårt för att få av grejorna då jag inte forstod att bromsbeläggen satt fast i kanten på skivorna (slitt kant). - Kom ihåg att skruva av korken till bromsvätskabeholderen. - Glöm inte ny varningsensor (vänster fram) om redan lampan ljusar Se denna howto på e46fanatics.com: Länk |
|
|
tack för alla tips jag fick...skall försöka göra det i helgen.. dET KOSTAR ATT LIGGA PÅ TOPP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.