|
|
|
|---|---|
|
Måste kanske göra ett akutbyte inom 2 veckor på dämpare/fjädrar bak på min E30 p g a en resa. Finns det några svårigheter man bör tänka på? Ej gjort det förut. Vad kostar nya original dämpare och fjädrar bak? mvh | |
|
Stötdämparna är busenkla att byta bara att skruva loss och säta ditt nya kan vem som helst göra. Fjädrarna skall väl inte vara mkt svårare, ett tipsa är väl att lägga en bit sandpapper eller nåt mellan fjäder och fjäderspännare för säkerhetskull. Så det inte spännaren glider runt och du sitter med en spännare du kanske inte får loss. Byt stödämparfäste också när du ändå är igång. Angående prisett så kan det väl hamna på allt mellan 3-5000:-. Lycka till! /Erik - BMW CS #05162 "My car got the famous G-Power deeptone" |
|
|
Är det lika lätt på en E36? MVH Jimmy |
|
|
på e36 behöver du inga fjäderspännare om du ska byta bak. MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
Ok, tänk bara på att jag är ren amatör. =) Vet inte om jag har tid de närmaste två veckorna. Hur många timmar tar det för ett proffs? För en otursförföljd amatör? Jag funderar även på om det finns några gummibälgar man kan sätta på fjädrarna som en mycket kortsiktlig lösning? Om det kan hindra baken från att sjunka ihop 2 cm så vore det guld värt. Vet att det fanns att sätta dit förr på bilar som började få dåliga fjädrar. Eller har jag helt fel? Nån som vet? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.