AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
392

525T-95 vad skall jag kolla efter.?

bmw320cab
Har just blivit erbjuden en 525T-95 (import) manuell,skinn,Fungerande AC(om byggd) ingen rost(riktigt fin) Import(inte bra?).
24.000mil (lite saftigt)

Priset han vill ha är 35.000kr pga att det är tjejens mammas pojkvän.

Vad skall jag kolla på när jag tittar på den.?
Och är den värd pengarna eller skall jag pruta ner den lite.?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag tycker att den låter helt okej, och enligt mig är priset bra, bara det är en schysst bil i övrigt.

Speciella saker man bör kolla upp om du ska köpa en e34 finns det massor av här på forumet, så jag rekommenderar dig att söka :)

Import betyder ju oftast högre försäkringspremier, det enda negativa tycker jag, men visst kan det ju vara skönt med en svensksåld bil.

Man ska alltid försöka pruta ;)

//Mvh Simon
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Ja, jag vet inte om jag tycker priset var så fasligt bra egentligen. Visst det är lågt o "kompis-pris", men på nåt sätt känns det som om slutnotan inte blir i "kompis-pris"-nivå...

Det du främst skall kolla på om det nu inte finns nån rost, så är det bussningar i framvagnen + bakvagnen och även motor+låda så att dom "lirar".
Det är sjukt vanligt med glapp o klonk o tjong i framvagn på E34 och det kan kosta en slant att fixa till.

Är det nivåreglering bak så kontrollera att denna funkar. Se speciellt upp för läckage, vilket brukar innebära byta ganska omgående.

I övrigt så ger jag samma råd som "Xtracrispy". SÖK! :)

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.