AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
925

avgas + sänkningssats?

da
11
danieldanielsson
M ROADSTER -00
finns någon som har några bra tips på avgassystem (helst 3 tum) och sänkningssats (30-50 mm), specer plator till m roadster -00 och ev. priser. har kört skönheten en månad nu och skulle gärna vilja piffa till ljudet på den......är inte bilen lite väll hög orginal för att vara en sportbil??

DAD
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Avgas: Ferrita (2-3") annars Eisemann eller Supersprint.
Sänkning: H&R, Eibach mfl , men ska du sänka 30-50 mm så definitivt coilovers för att behålla vägenskaperna...
Spacers: Mekonomen mfl

Det bästa är givetvis att lära sig bilen som den är först så att du inte plockar bort vad som redan är utmärkt. Ut på någon bana och testa. Fast det låter mer som om du vill puttra runt snyggt.

da
11
danieldanielsson
M ROADSTER -00
tackar för tipsen.....något bra ställe där man kan få tag på grejerna till bra priser??

är där något speciellt avgassystem som även ger bättre effekt...och inte bara massa blööl brööl..?

hur mycket kan man sänka utan att påverka väghållningen negativt??......coilovers????

vem vill inte puttra runt snyggt med möjligheten att gasa till när möjligheten ges eller lusten faller på...???

DAD
Jag har spacers på 30mm om du behöver.
Hade också tänkt att sänka min M med 30mm.
Kan man kanske få mängdrabatt och vi köper tillsammans ;)

19" :-)

VD med R&D

"M ROADSTER"
da
11
danieldanielsson
M ROADSTER -00
Låter som en bra ide´....flera i forumet har samma ide´...något att bygga på..

Hade tänkt vänta med att sätta på spacers tills jag sänkt bilen....men jag ska ha dig i åtanke när det blir aktuellt....(orginal fälgar).

Någon som vet en bra firma som är återförsäljare till tuning och styling prylar i mellan skåne..

DAD
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.