AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.140

Hur får jag loss kasset däcket E39

jörgen_81
Ska byta urt mitt kasset däcl mot en enkelcd u till min fråga hur får jag ute kassetet??

J_81
Skruv under volymratten på MID-panelen, vrid lite motsols (fjädrande). Ta ut MID-panelen, därefter två insexskruvar under stereon, lossa flera varv utan att ta bort, sen kan du dra ut stereon inkl, frontpanelen. Sök gärna på forumet, finns beskrivet på flera ställen.

FP
jörgen_81
Okay tackar för hjälpen

J_81
jörgen_81
Tittade idag o jag har ingen skruv alls på mid panelen ???
har inget skruv överhuvudtaget på sterewon hur gör jag då??

J_81
Du får förklara lite hur din panel ser ut. Du måste dra bort volymratten först, sen ser du ett lite hål.

FP
jörgen_81
Jaså så det är bara att dra u volymknappen så bakom så finns skruven??
min panel är den långa med färdtatorn o klockan.räcker den beskrivningen?finns väll bara 2 modeller på stereon i E39??

J_81
Jepp, stämmer. I hålet finns en torx eller insex som du vrider ett kvarts varv motsols, sen kan du dra ut panelen osv.

FP
Ja 300% säker på at det är så man gör
Det finns f.ö. betydligt fler än 2 modeller på E39 stereo:

Här är Huvudtyperna:

1. Reverse hel enhet men kassettspelar ej växlar styrning
2. Business Enkel CD eller kassettspelare växlar styrning separat panel ( se längre ned...)
2. Professional Enkel CD ( ej säker på om den finsn som kassettspelare) Växlar styrning samt bättre radio ( dubbel tuner etc)

Paneler:
1. IRIS enkla panelen för Buisness ( ej Professsonal)
2. MID ( finns i ett otal olika varianter beroende på om bilen har: telefon,BC, etc etc etc)

Sen har vi ju dom olika navi varianterna........

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
jörgen_81
Ok har inte kollat bakom min volymknapp än men ser en skåra mellan stereon o kassetdäcket d åborde d väll gå o byta ut el?
har ingen telefon i min

J_81
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
jörgen_81: Japp, det ska gå!

Ska byta ut min business reverse mot enkelcd så snart jag fått tag på en billigt..

BMW4EVER!
Visa användare
10
Fogden
520 E39iA
OM det inte fins något hål alls vad att göra då? har legat och kollt i en timme utann att hittat något hål alls =( bara skårer mellan metalen där någon ??
Den varianten sitter på Reverse, funktionen är den samma som ovan: kör in lämplig flatmejsel i spåret och vrid försikitigt så känner du hur den lossnar..

Lycka till

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
10
Fogden
520 E39iA
hittade och fick lös så nu är det bara att fästa lågnivå sladdarna och rocka på
Visa användare
242
power_1333
[ BMW 320i cab ]
Om jag har en knapp på väster spak som det står BC på vilken radio ska d då sitta i min e39:a, Finns ingen idag pga hemma bygge med en "vanlig" cd-radio. Händer inget när jag tycker på min BC knapp.....står bara 13,5grader vid mätarställingen.

Alltså vilken radio kan passa i min???

//Ville
Jag tror vissa bilar har endast tempvisning i instrumentet, det har ingen koppling till radion direkt. Beroende på om du har MID eller inte kan du sätta flera varianter på radio med kasett eller CD i mittkonsollen. Jag tror Reverse med kasett utan MID var standard i din bil när den såldes ny.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.