|
|
|
|---|---|
jörgen_81 |
Ska byta urt mitt kasset däcl mot en enkelcd u till min fråga hur får jag ute kassetet?? J_81 |
|
Skruv under volymratten på MID-panelen, vrid lite motsols (fjädrande). Ta ut MID-panelen, därefter två insexskruvar under stereon, lossa flera varv utan att ta bort, sen kan du dra ut stereon inkl, frontpanelen. Sök gärna på forumet, finns beskrivet på flera ställen. FP |
|
jörgen_81 |
Okay tackar för hjälpen J_81 |
jörgen_81 |
Tittade idag o jag har ingen skruv alls på mid panelen ??? har inget skruv överhuvudtaget på sterewon hur gör jag då?? J_81 |
|
Du får förklara lite hur din panel ser ut. Du måste dra bort volymratten först, sen ser du ett lite hål. FP |
|
jörgen_81 |
Jaså så det är bara att dra u volymknappen så bakom så finns skruven?? min panel är den långa med färdtatorn o klockan.räcker den beskrivningen?finns väll bara 2 modeller på stereon i E39?? J_81 |
|
Jepp, stämmer. I hålet finns en torx eller insex som du vrider ett kvarts varv motsols, sen kan du dra ut panelen osv. FP |
|
|
Ja 300% säker på at det är så man gör Det finns f.ö. betydligt fler än 2 modeller på E39 stereo: Här är Huvudtyperna: 1. Reverse hel enhet men kassettspelar ej växlar styrning 2. Business Enkel CD eller kassettspelare växlar styrning separat panel ( se längre ned...) 2. Professional Enkel CD ( ej säker på om den finsn som kassettspelare) Växlar styrning samt bättre radio ( dubbel tuner etc) Paneler: 1. IRIS enkla panelen för Buisness ( ej Professsonal) 2. MID ( finns i ett otal olika varianter beroende på om bilen har: telefon,BC, etc etc etc) Sen har vi ju dom olika navi varianterna........ Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
jörgen_81 |
Ok har inte kollat bakom min volymknapp än men ser en skåra mellan stereon o kassetdäcket d åborde d väll gå o byta ut el? har ingen telefon i min J_81 |
|
jörgen_81: Japp, det ska gå! Ska byta ut min business reverse mot enkelcd så snart jag fått tag på en billigt.. BMW4EVER! |
|
| OM det inte fins något hål alls vad att göra då? har legat och kollt i en timme utann att hittat något hål alls =( bara skårer mellan metalen där någon ?? | |
|
Den varianten sitter på Reverse, funktionen är den samma som ovan: kör in lämplig flatmejsel i spåret och vrid försikitigt så känner du hur den lossnar.. Lycka till Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| hittade och fick lös så nu är det bara att fästa lågnivå sladdarna och rocka på | |
|
Om jag har en knapp på väster spak som det står BC på vilken radio ska d då sitta i min e39:a, Finns ingen idag pga hemma bygge med en "vanlig" cd-radio. Händer inget när jag tycker på min BC knapp.....står bara 13,5grader vid mätarställingen. Alltså vilken radio kan passa i min??? //Ville |
|
|
Jag tror vissa bilar har endast tempvisning i instrumentet, det har ingen koppling till radion direkt. Beroende på om du har MID eller inte kan du sätta flera varianter på radio med kasett eller CD i mittkonsollen. Jag tror Reverse med kasett utan MID var standard i din bil när den såldes ny. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.