|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej Vinkeltolvor! ... hur var det nu med dessa bromsbomber? Jag har en 91:a E32 / 750 samt en lös bomb som ligger i en "plastbägare" med ett fäste nere samt en trekantig platta som fäste uppe. En ca 15 mm anslutning samt ett mindre typ "bromsrör" på toppen.. Tror ni den passar till min 91:a??? MVH /// Paap R |
|
Hej Paap! Vad har du hittat den lösa bomben? Finns det något artikelnummer på den? Jag tycker det låter som om det är en hydraulklocka till nivåregleringen, jag har för mig att fästplattan är just trekantig. Den ser ut så här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Så här ska din bomb se ut, artnr 34 33 1 162 055: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det slog mig att hydraulklockan till nivåregleringen har en brun "plastmössa" över sig. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ett litet tips till er som letar "bomber", traktorer & grävare har ofta dessa till hydraulen de använder för skopa och dylikt! Ta med den trasiga bomben till någon sådan handlare och se efter.. mvh Johan. Länk |
|
Paap Reeder |
Hej Erik! Helt klockrent rätt du har Erik. Det är ju en 100% hydraulklocka. Nåväl .... får väl lägga den till resdelar så länge. Min bomb är nämligen "litet trött"....d v s direkt när jag stänger av "di tölv" så är pedalen stummare. MVH /// Paap R |
|
Hej, bromsbomben är en vanlig membranackumulator. Precis som LTK skriver finns den att köpa hos de flesta hydraulfirmor. Jag vill minnas att det är metrisk gänga på anslutningen till bromsbomben. Den som vill läsa mer kan surfa in på Länk /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
Paap Reeder |
...utomordentliga tips! Tackar. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.