|
|
|
|---|---|
|
Har sökt i ämnet men inte hittat nått som riktigt stämmer överens med vad jag söker. På knappen för AUC återcirkulering finns ju två lysdioder. Går det att att aktivera bara AUC? när jag trycker på på knappen tänds resp. släcks endast den högra dioden(utan nått mellanläge som att den vänstra skulle vara trasig). Hur funkar det? Har för övrigt bytt kondensor och fyllt AC-systemet, mycket skönt, nu är det det bara solen som fattas för full funktion : ) | |
|
Trasig AUC givare kanske som gör att funktionen kopplas bort är din bästa gissning Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Det är som det ska vara.. I läget när båda lyser går både auc och återcirkulering och när den ena lyser är det bara återcirk. | |
|
Kanske formulerade mig luddigt men dioden för AUC lyser aldrig. Sensorn för AUC:n. är det den lilla runda med nått typ av nät på som sitter innanför-nedanför höger helljus (sett bakifrån)? |
|
|
Tiny: i mina 2 BMW med AUC har det varit antigen eller aldrig bägge tända samtidigt.... var AUC sensorn sitter på E34 vet jag inte på E39 är den en relä liknande box fäst i fläktkåpan Dumt förslag kanske men du har väl fläkten på när du provar kan ju vara så att AUC (liksom ofta AC) kräver att fläkten är igång... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
På farsgubbens finns fyra lägen: Ingen lyser, vänstra lyser, högra lyser eller båda två lyser. *BAWORAK* |
|
Smiley© |
Holmertz Jag har samma problem så jag undrar om du fick igång den vänstra dioden på AUC-knappen? Jag är inte säker på detta, men tror att mitt problem ev. kan ligga i att styrenheten för ACn är bytt och kan vara felprogramerad (ej programerad för AUC alltså). Ska sätta i den andra styrenheten och se om jag får den lampan att tändas igen, då vet jag var felet ligger. Är det nån annan som vet nåt om detta får han/hon gärna svara också ;-) /Thomas |
Smiley© |
Jag satt tillbaka min gamla styrenhet och då funkar AUC'n igen, så jag antar att det är en programerings grej för det är samma nr på styrenheterna. Jag bytte ut den gamla styrenheten för att den ger inte nån jordsignal till ena magnetventilen så det är full värme på den sidan hela tiden. Så frågan är ju nu vad BMW tar för att programera om styrenheten, det kanske är billigare att skaffa ytterligare en styrenhet från skroten som är programerad för AUC? Skroten jag köpte denna styrenhet av var inte intresserad av att häva köpet (dom skulle ringa upp mig igen ang om dom hade en annan styrenhet eller om dom tog tillbaka den jag köpte av dom, men dom har inte hört av sig) för att styrenheten är felprogramerad för min bil, för styrenheten är ju hel menar dom :-/ /Thomas |
Njuren |
Vilken funktion fyller AUC:en? BMW - i nöd och lust? |
| När det kommer skitig luft utifrån så övgergår ventilationen till recirk. autmatsikt och tillbaka till ytterluften blivit ok igen. Tex i tunnlar med avgaser, eller bakom en rykande lastbil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.