|
|
|
|---|---|
| Fick nyligen på hemvägen panik när tempmätaren plötsligt steg farligt nära rött. Har kollat vattennivån och den är OK och fläkten går. Några idèer? | |
|
Kärvande termostat kanske? Brukar iofs fastna i öppet läge så att tempen sjunker något i stället (utom vid hög belastning). Vattenpumpens impeller kanske inte snurrar, eller nåt som blockerar i nån kylkanal. FP |
|
|
har liknande strul med min, men bara i stort sett när det är över 16-17 grader ute och jag har ac påslagen och bilen har varit igång minst en halvtimme. Detta händer då endast vid kökörning eller om man står på tomgång för länge (ca 2min). Det hände senast igår när tanten hade bilen så hon ringde mig och jag åkte för att kolla 5min efter tempen hade stigit. Provade att starta bilen och hade den på tomgång med ac på för att se om jag kunde provocera fram tempstegringen igen - men icke? så jag provade att kryp köra bilen i 10min sedan men allt verkade vara som det skulle? så jäklar skumt att det bara händer ibland, som mest har den varit ända uppe på rödmarkeringen och sniffat. visserligen så går tempen ner så fort fartvinden eller elfläkten hjälper till. Kör i frid |
|
|
Det låter ju som att det är fläktkopplingen som gett upp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.