AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
597

Köp av beg. BMW Alu fälgar (Passar dom på en E39?)

as
9
astrom
523i Touring -00
Hejsan,

Jag hade tänkt skaffa mig en till uppsättning fälgar och däck till min nyss inhandlade 523i Touring -00

Jag har hittat ett par BMW orginal (?) fälgar till rätt pris, min undran är nu om dessa skulle passa till min bil. Jag har skrivit upp lite nummer som stog i fälgen bakom täckplattan till bultarna.

Fälgarna är 7 ekrade 15 tummare, nedanstående siffror gick att läsa på fälgarna, är det någon som "koda" av dessa siffror.

BMWIS20
SF1
6751763-10
7Jc15M2

Jag har knäppt en bild med min telefon också som finns på nedanstående URL, kvaliteten på bilden suger men dent kanske kan vara till nån hjälp

Länk

Det skulle också vara intressant om det finns någon som skulle kunna uppskatta vad dom är värda, fälgarna ser nästan ut som nya och gummit som är på dom är hyffsat nya Michelin Pilot HX 205/65/R15 94V

Mvh
Patrik
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det ser ut som originalfälgar till en 3-serie (E46), i så fall passar de inte till din bil.

------
Länk
Länk
li
1.959
liste
535i -89
Japp - det är originalfälg till E39 och den passar som handsken. :)
li
1.959
liste
535i -89
Modellen heter för övrigt Sternspeiche 83 eller Stjärneker 83.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Precis som liste säger är det orginalfälgar till E39.
Dessa satt för övrigt på som standard från fabrik på 520/525 efter faceliftet 01. Jag tror inte dom är värda speciellt mkt eftersom dom inte är speciellt eftertraktade.
Dvs ett bra läge för dig att göra ett klipp. Men inte lätt att sälja dom vidare om du nu tänkt göra det någon dag eftersom dom inte är allt för "heta" på marknaden.

Lycka till med köpet!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
as
9
astrom
523i Touring -00
Tre mot en för att dom passar mao.
Vad är "MAX" bredd på gummit man kan sätta på dessa fälgar, går det att kränga på ett par 225:or ?
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Bortse från Grodans osäkra kommentar. Det ÄR E39 fälgar. 225:or går utmärkt. 525i originalmonterades med 225:or på dessa fälgar .
mvh
li
1.959
liste
535i -89
Precis - det finns två däckdimensioner att ha på dessa fälgar: 205/65-15 och 225/60-15. Själv föredrar jag den senare av komfortskäl. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.