|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325 e36 årsmodell 92 . Jag undrar vad orginalstorleken på hjulen är ? Går det med 245/40/17 bak och 235/45/17 fram? | |
|
Går alldeles utm,ärkt enligt min info på min E-36 235/45/17 står inuti dörren på min 320i-e36 iallafall. Länk:Länk Bmw 4 ever and ever.... |
|
|
Orginal är 205/60*15, sen är det bara att kolla vad som passar med hjälp av omräkningstabell som finns under diverse i meny här bredvid. **** Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Går 255 på bak utan att ta i skärmkanterna? Och går 235 på fram utan att ta i skärmkanterna? Bmw: bromsar med framhjulen mest.. Olika framhjulskraffsare: bromsar med bakhjulen.. Hoppas ni fattar=) |
|
|
Jag har 255/35-18 bak, M-chassi original och inga problem. Fram tror jag eventuellt att 235 kan ta i vid fullt rattutslag om inte styrbegränsare monteras. Obs ! Breda däck förutsätter att du har rätt ET-mått på fälgarna. Med fel et-mått så kan du få vilket däck som helst att INTE passa. |
|
|
Jag har inte förstått måtten på fälgar? Hur anger man det hela och vad är "ET" och så vidare? För att se måtten måste man också kränga bort nuvarande däcken va? Det är M3 e36 fälgar . |
|
|
ex. 7x17 = 7" bred och 17" hög ET-mått = inpressning, djup på fälgen. Alltså var någonstans fälgens mittpunkt kommer hamna. En 3-serie bör ha någonstans mellan ET 35 och ET50. Ska du ha 255:or bak bör du ha ET50 vilket är standardmåttet på bmw:s originalfälg i 8,5*18. Måtten brukar stå på fälgen, du behöver alltså inte montera av däcken. Är det M3-originalfälgar så är et-måttet ok, är det replica kan det vara lägre vilket inte är så bra om du ska på med breda däck. Mvh Anders Länk |
|
|
Ju lägre ET, desto längre ut kommer fälgen. Mvh Anders Länk |
|
|
okej, var brukar det här måttet stå ? För jag tittade lite utan att hitta det . Och jag vet inte om det M3 orginal eller replica..hur ser jag? Förra ägaren köpte de . |
|
|
De ser ut som dessa = Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.