AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
773

Någon som fått kamaxelgivare E46 på goodwill?

gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Motorsymbolen började lysa och en koll med DIS sade att kamaxelgivaren var boven. Det är väl ingen större operation egentligen, men om en sån pryl inte håller mer än 6000 mil så undrar man ju vad som komma skall. Killen på BMW svarade nej som på reflex när jag frågade om goodwill, så jag undrar om det finns någon som fått det.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag har fått sprickor vid en av bakvagnsfästen och det ska gå på goodwill/garantin, var idag på BMW. Min bil har gått 16000mil. Så du borde också få tycker jag, men det kanske beror på allvarigsgraden på felet? Det kanske är vanligare med sprickor i bakvagnenen än att kamaxelgivaren lägger av!

------
Länk
Länk
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
goodwill, inom företagsvärdering och redovisning benämning på skillnaden mellan värdet (vid förvärv priset) på hela företaget och det marknadsmässiga värdet på de enskilda tillgångarna minskat med skulderna.
(från NE)
Min kamaxelgivare gick efter ca 3500 mil om jag minns rätt, ingen goodwill där inte...

Enda felet f.ö sen ny.

/Manray/
Grizzly: De är inget jättevanligt förekommande fel på e46, Så goodwill blir nog svårt. De finns dock en del på forumet som haft problem men inte någon med 4 cyl motor vad jag vet.

Kontenta: Goodwill skulle ja jag se som föga troligt på kamaxelgivaren.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Som väntat. Nu ska den servas samtidigt så det har inte så stor betydelse.
Var sitter den där prytteln förresten? En snabb flukt under huven avslöjade ett elektriskt kontaktdon i framkant på toppen, där man kan tänka sig att kamaxeln döljer sig bakom kåpan. Killen i servicedisken ville helst ha bilen med kall motor eftersom 'det blir varmt och jävligt när man ska till där under grenröret'???? Stötstångsmotor?? :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.