AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
802

Förbättrat ljud i nya 5-serien, E60?

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Nån som har förbättrat (kompletterat/bytt element, slutsteg etc) standardljudanläggningen i sin E60? Eller låter den bra som den är?
Mvh
or
725
oreo
323i -85
Jag har std anläggningen i min bil och tycker att ljudet är helt OK. Spontant mkt bättre än std anläggningen i E46 och HIFI varianten i E34. Det är så mycket annat (o)ljud i en bil ändå som stör ljudupplevelsen, så jag lägger hellre de extra pengarna på min hemmaanläggning där jag kan njuta av förbättringarna i lugn och ro. Jag ångrar i alla fall inte mitt val att inte uppgradera standardanläggningen.

//Örjan C
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Tack för svaret, Örjan! Det låter ju bra. Rätt var det är så byter man bil igen och man vill ju inte plöja ner mer pengar än nödvändigt som man inte får tillbaka.
Mvh
tyvärr har jag själv inte ekonomin att köpa bra saker till hemmet o bilen, så jag är tvungen o välja...

Valde då bra saker till bilen...
Varför!
Därför att jag oftare sitter i bilen längre stunder.
Dels finns inte tiden att bara ta två timmar i soffan, lyssnandes på skön musik, dels har jag inte ro att sitta still i soffan speciellt länge, o sen så får man sällan vara ifred i soffan heller... :-)

I bilen däremot, där får man vara ifred, ingen som har synpunkter på ljudvolymen o ingen som kommer in o "stör en" för att man ska ut o klippa gräsmattan... ;-)

Mitt val mao, bilen.

Utöver allt detta, så finns d en viss självtillfredsställe att bygga ljud i sin egen bil, d är jag som betsämmer hur bra slutresultatet ska bli...

Så, där fick Du (Ni) mina åsikter om ljud i bil vs ljud i hem...

Lycka till i Ditt val

mvh
Rutger
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Skit i hemma anläggnigen och satsa på Dolby Prologic 7 som finns som tillbehör i E60 - bättre ljud finns inte :)

Vi åker mycket bil och sitter nästan aldrig hemma och lyssnar på musik...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.