|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Va tror ni ja kan få för min gammla E34? Den är långt från utställnings skick, men ser inte på nått sätt skabbig ut. Små bucklor o lack skador finns, även lite ytrost (ytterst lite). Den har gårr ca 21,000mil, bytte motor förra hösten dock, den som sitter i nu har gått omkring 11,000 o spinner som en katt, inte minsta ventil knack. Utrustinig som finns: 4x elhissar, el taklucka, stora datorn, manuell låda, Fjärr larm med startspärr (1,5år gammalt). "Rodell 58" 17" fälgar med helt ok däck. Ej skinn, Ej AC. Svensksåld med 3 ägare innan mig. Betalade 30,000 för den för 1,5år sedan, o efter att ha sökt runt här på forumet så måste jag säga att ja tror det inte går att få mer än 20-25 för den idag :( Va tror ni? | |
| 20.000 tror jag du kan få i handen. Då har jag lagt till för svensksåld och 17" samt dragit av för skick och utrustning. Motorbytet är positivt för vissa och negativt för andra så där är det plusminusnoll. :) | |
|
Motorbytet kan väl bara vara positivt? Det är ju ingen ovanlig entusiastbil att tala på direkt. Mitt tips är att plocka av fälgarna och sälja de separat, släng absolut inte med några 17" om du säljer bilen för 20' iaf. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag säger som Liste. 20-25 000:- Och för min del så är motorbytet ett minus. Hur vet man hur den "nya" motorn servats, och hur vet man att dess milangivelse stämmer? Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Det vet man inte, men ett komptest är ju enkelt att genomföra. M30 är ju annars en grymt hållbar motor, och ett exemplar utan ventilknack rullar många mil med rätt service. Utbytesmotor eller ej, det går att fuska med det mesta. 20 000 tycker jag dock är i lägsta laget för en knackfri 535:a med 17", det borde inte vara några problem att sälja rondell 58 med fina däck för 5 000:- separat. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Nu menade jag så klart inte att en E34 måste ha "matching numbers", utan helt enkelt att många spekulanter drar öronen åt sig om motorn är bytt till en annan begagnad motor. Precis som Kalle säger så får många den spontana reaktionen "Jaja, men i vilket skick är DEN motorn då?" och många ställer sig säkert frågan "Varför är motorn bytt vid så pass lågt miltal - är bilen riktigt hårt körd?". Det är det jag menar när jag säger att motorbytet kan vara negativt. :) Begagnade 17" påverkar inte så mycket på priset - "OK däck" betyder i min värld däck som går att köra med till oktober och sen måste de bytas. Således en extrautgift på nånstans runt 7.000 kr. Mycket pengar för spekulanter i prisklassen vi pratar om och drygt en tredjedel av bilens värde. Och glöm inte att E34 är rätt kall nu. Man kan få KALASFINA bilar för 20-25.000 utan problem. Som man brukar säga: "Kul för köpare, tråkigt för säljare"... |
|
| ok :( då var det som ja trodde då, har lagt ut på tok för mycke på den för att kunna sälja för 25, så det blir väll att ha den kvar som bus bil :) kan ju bli riktigt rolig (har ju knappt några avgaskrav alls på en -88). hehe, tack för svaren. | |
|
Drar upp min gammla tråd igen eftersom bilen nu finns på annons här igen Länk Va tror ni det slutar på? Kommer jag få ta ett skambud på 10´ Kan ju bli en rolig vinterbil åt nån av er =) Svarar på frågor här också om någon önskar. Tack för ordet. Länk min pärla |
|
|
eerrmm, ignorera länken i förra posten (hjärnsläpp) här är den Länk Länk min pärla |
|
|
Acceptera nyss ett bud på 15,000:- "mycke bil för pengarna" Lite vemodigt är det, men plånboken gör ju glädjevolter i bakfickan, soppa-priset tar ju ut sin rätt :( Länk min pärla |
|
|
Tycker att 22-23k hade vart absolut max......15 000:- då får den killen/tjejen en rolig bil för pengarna. Just real M-power |
|
|
Creds till dig för Ärlig annons. En sådan bil framåt hösten skulle göra vintern lite roligare. /N |
|
Jeppe W |
fan, nu gråter jag blod....sålde du den för 15 lax??? |
|
Du skulle sålt den utan hjulen...... De hade jag kunnat ge några tusen för.....= ) |
|
Jeppe W |
jag hade kunnat gett några tusen plus en hundralapp, bara för att bjuda över... ;) |
|
Hehe, intresset har ju inte varit direkt stekhett om man säger så, möjligt att man kunnat fått nån eller ett par tusingar till med en annons på typ blocket... men jag ville bespara mig den huvevärken. Jag försöker se det positiva, först 15lök i näven o sen runt 2500 mer i plånboken varje månad...faan snart är det väll dags o renovera morfars gammla gen-gas aggregat om man ska ha råd o åka :( Av ren nyfikenhet... vad hade jag fått för hjulen löst? Länk min pärla |
|
|
Var fälgarna fina och utan allt för mycket lacksläpp på de ömtåliga fälgkanterna så säger jag minst 5000:- Då sålde du helt plötsligt din 535:a för 10'. Jag hade hellre ställt av min och låtit den rosta genom marken :) Som lite kuriosa kan jag nämna att en polare inte hade några som helst problem att sälja en 525 -89 i halvtaskigt bruksskick för 13500:- för några veckor sen, med original 15" fälgar. Du sålde den alldeles för billigt. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
"alldeles för billigt" är ju relativt, visst håller jag med dig, hade jag fått som ja velat hade ja fått de 25 ja begärde från början.... ingenting är ju värt mer än någon är villig att betala för det. Som jag sa tidigare sparar jag runt 2500 i månden på soppa/förs, så om 2 månader har ja ju fått 20 för den :) Om det nu var på tok för billigt.... varför har endast 4 pers ringt/mailat efter att annonsen legat här i en vecka med 20 som pris? Vad gjorde jag fel? Länk min pärla |
|
|
För billigt och för billigt vet jag inte, har man provat annonsera utan respons är väl det enda alternativet att sänka priset. Och E34 är väl inte den mest eftersökta bilen samt att bensinpriserna stiger dagligen vilket gör törstigare bilar svårare att sälja. För övrigt så köper man en 5-6 år nyare 525 med några tusingars pristillägg. |
|
|
Hoppas att du annonserade på blocket också. Autopower är inte speciellt bra som bilsäljarforum. Inte speciellt många besökare som letar bil, det är mest som ett galleri. Nåväl, du hade nog inte fått så många tusen mer ändå. Vem bryr sig om ett år. Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.