|
|
|
|---|---|
|
Hej, det är dags att byta framhjul. Har kört på 235/40 17" bak och 215/40 17" fram, GoodYear Eagle F1 runt om. Fungerat bra, dock med viss spårkänslighet. Nu är dock framhjulen slut och det är dags att byta. Är det nån som kört med kombinationen F1 bak och Falken 451 fram? Hur har det fungerat isf? Eller ska man gå på det lite säkrare kortet att montera GY F1-GSD3 fram? Hur är det egentligen med storleken - skall det vara 215/40 eller 215/45 ? //r | |
| Glömde visst säga att det är en E36 328 cabrio. | |
|
Vet inget om märkena på däcken och så men det skall vara 215/45 i alla fall. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
ovanligt att framdäcken tar slut först. Men om dina F1 bak är bra skick (över 5mm) så kan du köra med nya falken fram. Bästa däcken ska alltid sitta bak annars. Men ta det lite lugnt när det är blött ute. För övrigt är GY F1 GSD-3 bland de absolut bästa gatudäcken på vått enligt tester. MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
OK, tackar! Bytte bakdäcken för drygt ett år sedan, därav är det dags för fram nu. Det verkar lute åt ett par GSD-3 isåfall, det skiljer ju inte mer än ett par hundralappar i pris. //r |
|
|
En mera vanlig storlek original är 225/45-17. Jag skulle välja samma däck bak och fram då olika däck kan ge läbbiga egenskaper vad jag hört andra erfara samt råd från kunniga däcksgubbar. Mvh Anders Länk |
|
|
215/40 känns onödigt litet... ? På gränsen till det tillåtna -+ 5% rullomkrets dessutom. Mvh Anders Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.