AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.375

Lustgas,hur många är intresserade.

Sida 2 av 2
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Tjenare Petri.............

Har du blivit av med något aggregat än då????

Angående lustgassystem så kansek jag kan fixa bra pris om det är några stycken som ska ha......... Jag har en bekant som precis har knytit kontakter i USA och börjat ta hem delar.... Killen ringde och ville ha lite tips till hans demobil som han ska göra en turboinstallation på...

Hur som helst så ska jag engagera mig lite och försöka kolla upp priser osv.......

//Jesper
Sa
16
Sach
Bmw 325IA -92
vad kan det kosta att instalera en turbo i en 325IA e36
plus nos, vad skulle allt gå på.???

Jag är intresserad bara det är det rätta killarna som gör det.

Everyone bites the dust!!!
Hej,

Vet om 3 st tuber i kolfiber, om detta är av intresse maila till mig så vidare befordrar jag mailet.

mh-gtr@telia.com

Mvh
Manuel - MH-GTR
Pe
269
Petri.
535-88 TA51,710hk 904nm
Alpina B10 BI-Turbo -91
540IA Touring -94
325 cab -87
Hej Jesper..

Har inte blivit av med turbon än.Det där låter ju riktigt intressant,då ligger vi lågt ett tag vi andra..
Jag ringer dig nån dag Jesper.

MVH Petri
Je
722
Jesper_w
Hej.....................

Jag har nu kollat upp den kontakt jag har på lustgassystem......

Han hade att erbjuda för i princip hans inköpspris......................

Ett Nitrous Express system (alltså inte fabrikat NOS) de har vunnit flera tester i USA och är alltså likvärdigt eller bättre än NOS.

Systemet är speciellt framtaget till insprutningsbilar och anpassat därefter. Det är helt komplett med tub slangar, kablar, brytare och ALLT. Flaskan är på 10pound, men mot ett tillägg på 800:- så får man den största flaskan som är på 15 pound.

Det är ett singelnosselsystem........ Alltså bara en spridare....... Jag tänkte inte på att fråga om kostnaden på att uppgradera till flera nosslar. Det ska räcka till 75HK men han sa att det gicka att få ut närmare 100 ur den nosseln.

Priset på systemet är 6500:- om man beställer av killen innan han skickar iväg sin sändning i slutet av Januari.... Efter det så kommer han att begära 7500:- för sytemet. det finns en variant med två steg också det ville han ha 10 500:- för

Det vore bra om alla intressenter först anmälde sitt intresse här....... Så kan jag lägga ut numret om några dagar....

6500:- billigt eller dyrt!?!?!? Hmm, tja, sååååååå dyrt tycker iaf inte jag att det är... Men har man inte pengarna så....

//Jesper
Hej Jesper o co..... Har under en längre tid kollat runt på olika NOS-system men ännu inte bestämt mig. Det du har att erbjuda låter ju onekligen intressant. Är frakt o dyl inkluderat i 6500:-??? När levereras grejorna? Vad behövs för bränsletillskottsprylar, tryckvakter etc??? Du körde väl ingen gas i din 633:a??? Hur säkert är ett sånt här system egentligen om man vill ladda i för ca 80-100 hk.....??? Har en 3,2 liters M3:a 98/99 som håller på att uppgraderas något..... He hee..... Mvh Kimpa i Kungsör

328 nos
För dom pengarna kan du gå rätt in i en
butik i Sverige och handla.(Antar att flaska ej ingår).

Je
722
Jesper_w
Hej............

Killen ska beställa i slutet av denna månad så man får nog bestämma sig snabbt om man ska ha ett system... När leverans blir exakt är ju svårt att veta.... Men garanterat väl före sommaren... Frakt, hmm, tja, det vet jag ju inte exakt... Men troligtvis går det att ordna, systemen hamnar i Varberg... Men min kompis kan ta med det hit (köping) så det är nog inga problém... Ehh, förutom till övriga Sverige, men frakten inom landet är rätt överkomlig..

Och läste man texten alls så kunde man se följande... "Det är helt komplett med tub slangar, kablar, brytare och ALLT. Flaskan är på 10pound, men mot ett tillägg på 800:- så får man den största flaskan som är på 15 pound."

Alltså tub ingår, annar är det ju knappast komplett.

En lös flaska skulle gå på ca 2800:- för den stora (tror det var den stora).....

//Jesper

Je
722
Jesper_w
Glömde..........

Jag körde inte gas i 633:n........ Blir inte det till sommaren heller...

Och systemet är komplett och anpassat efter insprutningsbilar det är "bolt on" allt är med.. Köp, koppla in befintliga delar och kör.

//Jesper
Halloj Jesper.....! Har hört nåt om nån NOVA med dubbla fläktar..... Hmm, stämmer det??? Mr M3 i Kungsör.

328 nos
OK ok men många så kallade kompletta kitt har inte alltid flaskan med, men om det bara e att köra så,
vad e de för bränsle pump hur många psi/bar(min kostade 2 papp). vad e det för regulator(min kostade 600). Säg inte att det e en cachtank till det vore otroligt(min kostade 580).Vad e det för flaska Highflow el. Super highflow(NOS). Dvs måste den sitta lutad i ställning el. kan den ligga ner ,och hur många sec. den klarar halla tryck innan den blir för kyld.

Får du dom bästa grejerna här så vill jag också
ha ett kitt

Je
722
Jesper_w
Hmm, jag kan inte alla detaljerna kring gassystemet... Men man kopplar in sig på det befintliga systemet, sedan så tror jag inte att man behöver sänka trycket utan att man mäter trycket och bestyckar efter det....... Eller liknande...

Flödesmässigt så vet jag inte............ Men du kan få nummret till killen....... Han heter Mattias..... Bor i Varberg....... Och har 070/5338047

Japp det är en halv-vass Nova på G till sommaren........

//Jesper
328 nos
Det sättet att montera har jag tyvärr dålig erfarenhet av
då trycket i bränsle bryggan ej e konstant.
tappar tryck osv.(kompisen smälte en kolv).

tack i allafall.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.