|
|
|
|---|---|
|
Tjena jag har lite problem med min e36 M50B25 Turbo.. Den går hur fint som helst om man kör lite halv lugnt med den å bara gasar på lite då å då, men när man piskar den utav helvete så börjar den koka efter ett tag å det verkar vara ett jäkla tryck i hela systemet.. Trycket är så högt att den trycker ur sig vatten vid gavlarna till expansions kärlet... Är lite rädd för att den läcker kompretion i toppen eller kan det bara vara att värme utvecklingen kommer för snabbt så den inte hinner kyla ner det ?? mvh Stefan Bygget finns på www.insanity.se | |
|
Har du vattenkyld turbo? annars borde det vara otät topp... O-ringning nästa? =) Mvh |
|
|
kan vara sprucken topp eller skevt block också eller sprucket block.. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Har du Köhler packning? Låter helt klart som att du har gott om avgaser ut i kylsystemet. | |
|
starta skiten, ta loss locket till expansionskärlet sen håller du co-mätaren tätt ovanför, ger den utslag så ere bara å riva=) om du har tillgång till en sån dvs.. bilen: Länk |
|
|
Hejsan.. Toppen tror jag inte är sprucken eftersom den går hur fint som helst och utan problem utan laddtryck, men när jag laddar på uppåt 1 kg så verkar den säga ifrån på engång.. Bäckis: Ja jag har ju tyvärr köhler packningen, va orolig att den inte skulle hålla tätt men det verkade funka ibörjan när man inte laddade så mycket men tydligen inte längre.. Hade inte ni också problem med dom där packningarna?? Kom ni fram till nån lösning med köhler eller?? mvh Stefan Bygget finns på www.insanity.se |
|
| Får se hur det blir med min packning också.... Har kört 145mil med 0,3-0,4 bars tryck utan konstigheter. Har väl tänkt ladda 1bar, så jag hoppas det håller lika bra då också! | |
|
var inte köhler-packningarna avsedda för sugmotorer? mig veterligen har det diskuterats hitten å datten om dessa packningar i andra trådar ___ Mvh Patrik N. |
|
|
*iceMan: Har du bara laggt packningen eller hade du nån form av packningsklister oxå? MVH |
|
| Jag hade iallafall en sorts Loctite. Kommer inte ihåg exakt "modell". Hursomhelst smörjdes packnings ytan in noggrant. En del har ju fått lekage direkt verkar de som!? Håller tummarna för att min inte börjar läcka bara = ( | |
|
När jag pratade med köhler så sa han iallafall att den skulle klara höga laddtryck å va perfekt om man skulle kompsänka.. Å den e självklart limmad precis som det ska va.. Tycker det är jäkligt tråkigt att grejerna man köper för flera tusen inte håller måttet.. mvh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
| Du skulle ringa till han och se vad han säger!? Han lovorda packningen till mig också... Precis det att den var utmärkt vid kompsänkning o överladd. Köhler ska väl va ett riktigt seriöst företag!? Men som sagt det suger verkligen om din packning inte hållit som den ska... | |
| Packningen verkar fungera bra på M50, men man måste ta isär lagrena och spruta Loctite spraylim mellan lagrena, annars blir det nog läck. | |
|
Kör oxå me köhlerpackningen på M50 laddar 1,0 bar o de verkar hålla änsålänge iaf... /Robban Länk |
|
|
Ska testa ta isär allt å spruta mellan lagrena oxå men enligt köhler skulle man inte behöva det, men det är ju helt klart värt ett försök.. mvh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
|
- ice drar din tempmätare iväg direkt när du börjar pressa lite...? /Robban Länk |
|
|
robban- Har du använt lim mellan oxå eller bara utanpå? |
|
|
limmade bara utanpå....fast min kokar inte o tempen står perfekt.... /Robban Länk |
|
|
Okey TACK.....Kanske man kan ha lite hopp kvar om att slippa riva direkt... MVH |
|
|
robban: Nej den kokar inte på engång utan efter 2-3 fullgas repor brukar det va kört då stegar den på grad för grad tills det är kört, annars så ligger tempen på 77-82 grader vilket jag anser vara rätt bra.. Mvh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.